دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1398 - 13:10
نماینده رودان در مجلس شورای اسلامی:

آینده‌پژوهی برای حل مشکلات آینده مردم در دستور کار دانشگاه آزاد قرار گیرد

نماینده شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: آینده‌پژوهی با نگاه منطقه‌ای در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تا بتوانند معضلات آینده مردم را برطرف کنند.
کد خبر : 403845
d9903dc4-614b-4ed0-8147-fb2e56f7c6fa.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رودان، حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر صبح امروز در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی موردنیاز صنایع  دارد و اکنون بیشترین مدیران ما در شرق هرمزگان فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.


وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بنده پنج واحد و مرکز دانشگاهی از دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند و این دانشگاه هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی توسعه خوبی داشته است.


نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرق استان هرمزگان به‌ویژه سواحل مکران در آستانه تحولی بزرگ قرارگرفته و احداث پایانه بزرگ صادرات نفتی در بندر جاسک ظرفیت بسیار بزرگی برای اشتغال ایجاد کرده است.


ذوالقدر افزود: در جلساتی که با پیمانکاران این پروژه داشتم بر روی استخدام فارغ‌التحصیلان بومی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرده‌ام.


وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی باید مشکلات روز مردم را شناسایی کند و برای حل این مشکلات راهکار ارائه دهد چون این دانشگاه کاملاً مردمی است توقع ما هم از آن بیشتر است.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرق هرمزگان ظرفیت‌های زیادی ازجمله دریا، صید، کشاورزی، تجارت، نفت، صنایع نظامی و ... دارد و باید ارتباط مراکز صنعتی و تولید با دانشگاه‌ها تقویت شود و برای این منظور این مراکز هم باید خود را از نظر علمی تقویت کنند تا بتوانند نیازهای تحقیقاتی مردم و صنایع را برطرف کنند.


عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: آینده‌پژوهی با نگاه منطقه‌ای نیز باید در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تا بتوانند چالش‌ها و معضلات آینده مردم منطقه به‌درستی شناسایی و برای آن راهکار پیش‌بینی کنند.


ذوالقدر اظهار کرد: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتر استفاده شود برای مثال در بدترین شرایط اقتصادی صنعت کشاورزی و صیادی ارزآوری خوبی برای کشور داشته و دانشگاه‌ها می‌توانند با توسعه تکنولوژی، ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی ما را چند برابر کنند.


عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان افزود: در بحث کشاورزی همین امسال شاهد هجوم گسترده ملخ‌ها به استان بودیم و بر اساس گفته کارشناسان تا چند سال آینده هم این مشکل وجود خواهد داشت و به نظر من دانشگاه آزاد بااین‌همه امکانات و تخصص توانایی ورود به این مسئله را دارد.


ذوالقدر یادآور شد: به تمام فرمانداران مناطق گفتم از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای حل مشکلات مردم استفاده کنند و در مجلس نیز همیشه یکی از حامیان اصلی دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌‌ام.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان نیز در این نشست با قدردانی از توجه نماینده شرق هرمزگان به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه شهرستان رودان قطب تولید لیموترش کشور نیز هست یک آزمایشگاه تخصصی آب، خاک و گیاه‌پزشکی در این واحد دانشگاهی برای استفاده کشاورزان راه‌اندازی شده که توسط متخصصان همین دانشگاه اداره می‌شود.


حسن داوری اظهار کرد: احداث یک گلخانه تحقیقاتی و راه‌اندازی مزرعه لیموترش به مساحت دو هکتار از اقدامات این واحد دانشگاهی برای تحقیق درباره مشکلات کشاورزان بوده است.


وی خاطرنشان کرد: به‌صورت تخصصی 10 آسیب و آفت جدی که کشاورزی رودان را با تهدید روبرو کرده شناسایی کردیم و تلاش می‌کنیم تحقیقات دانشجویان را به سمت این موضوعات 10گانه سوق دهیم.


انتهای پیام/4117/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته