دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1398 - 11:46

پویش مردمی نه به اجاره‌بهای نامتعارف

سال‌های سال است که مشخص نیست نظارت بر بازار زمین و ساختمان و اجاره‌بها با چه بخشی است، برخی وزارت راه و برخی دیگر صنف اتحادیه مشاوران املاک را در این رابطه مسئول می‌دانند.
کد خبر : 403829
1132693_868.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سال گذشته در اثر شکل‌گیری معاملاتی در مناطق برخی از شهر‌ها قیمت‌ها تقریباً در بازار مسکن دو برابر شد.طی سال‌های گذشته  بسیاری از مستأجران مجبور شدند بخش عمده‌ای از درآمد ماهیانه خود را برای پرداخت  اجاره‌بها اختصاص دهند. اما امسال با توجه به تغییرات جهشی در بازار خرید فروش مسکن بسیاری از مستأجرانی که توانایی افزایش ناگهانی اجاره‌بها را نداشتند ‌به سایر نقاط ارزان‌تر یا خانه‌هایی با متراژ کوچک‌تر انتقال‌یافته‌اند. البته بودند مالکانی که با تقاضاهای نامتعارف اجاره به آشفته‌بازار مسکن دامن زدند.


سال‌های سال است که مشخص نیست نظارت بر بازار زمین و ساختمان و اجاره‌بها با چه بخشی است، برخی از کارشناسان نظارت بر این بازار را جزو وظایف وزارت راه و شهر‌سازی معرفی می‌کنند و برخی دیگر، صنف اتحادیه مشاوران املاک را در این رابطه مسئول می‌دانند.البته در کنار همه این موضوعات ناخوشایند 2 نکته مثبت هم وجود دارد.نکته اول پویشی بود که با همکاری صداوسیما با عنوان صاحب‌خانه خوب راه افتاد که تا حدودی تأثیرگذار بود.اما در کنار این اتفاق خوب پویش در بین مشاورین املاک به راه افتاده است و این بنگاه‌ها با نپذیرفتن مالکان خانه‌ای که قیمت‌های نامتعارف و خارج از توان مستاجرین اعلام می‌کنند، برای مهار بازار اجاره‌بها مسکن بسیج شده‌اند.این روحیه نیاز امروز کشور است تا با همدلی، همکاری و تلاش مضاعف اقتصاد کشور را در هر بخشی را به سمت درست هدایت کنیم.


منبع:عصر ایرانیان


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
وحید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
۰
سلام من رشت ساکن رشتم.یکسال ازدواج کردم صاحبخونه ما اصلا خوب نیست.هرماه سر یکم میشه زنگ میزنه باید پولش بدیم با هزاربدبختی من یه کارگر ساده هستم .امسال 2 میلیون ب پیش خونه اضافه کرد وسایل زندگیمون فروختیم تابتونیم بهش بدیم
هلدینگ شایسته