دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1398 - 21:43

رژیم صهیونیستی: از قبرس مقابل ترکیه حمایت می‌کنیم

پس از تأکید ترکیه بر ادامه حفاری نفتی در آب‌های قبرس، رژیم صهیونیستی اعلام کرد از قبرس در مقابل ترکیه حمایت خواهیم کرد.
کد خبر : 403779
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تایمز آو اسرائیل، پس از آنکه ترکیه در چند روز گذشته دومین کشتی حفاری نفتی خود را به آب‌های سرزمینی قبرس روانه کرد، این کشور با اعتراض قبرس و اتحادیه اروپا روبرو شد.


در همین حال رژیم اشغالگر قدس نیز از ترکیه خواست از آب‌های سرزمینی قبرس خارج شود.


قبرس این اقدام ترکیه را نقض حاکمیت ارضی خود خواند و خواستار خروج کشتی ترکیه از آب‌های خود شد و اتحادیه اروپا نیز این اقدام ترکیه را تهاجمی خواند و از این کشور خواست موجب تنش در منطقه نشود.


از سوی دیگر مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی درباره فعالیت‌های حفاری این کشور در شرق مدیترانه گفت: تنها ترکیه تصمیم می‌گیرد که در این زمینه چه کار خواهد کرد. اظهارات بقیه کشورها فاقد اعتبار است. به جز کشورهای ضامن، هیچ کشور یا سازمان بین المللی حق اظهار نظر در این خصوص را ندارد.


به گزارش آنا،منابع خبری معتقدند کشف ذخایر گازی بزرگ در دریای مدیترانه موجب اختلاف میان اتحادیه اروپا، قبرس و ترکیه شده است و بر همین اساس ترکیه در یک ماه گذشته دو کشتی حفاری برای جستجوی نفت و گاز به این منطقه فرستاده است.


پس از بروز تنش‌ها بین تل‌آویو و آنكارا درحالی‌که صهیونیست‌ها گام‌های عملی را برای جایگزینی قبرس با تركیه در سیاست خارجی خود برداشته‌اند، انرژی دریای مدیترانه به مشوق جدیدی برای پیوند استراتژیك بین قبرس و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.


در شرایطی كه تركیه امیدوار بود به دلیل همراهی با آمریکا و رژیم صهیونیستی در اعمال فشار بر سوریه و پذیرفتن سپر دفاع موشكی ناتو در خاك خود مشوقی جدی دریافت كند، تحكیم مناسبات رژیم صهیونیستی با قبرس نشان می‌دهد كه سیاست بلندمدت تل‌آویو بدون توجه به رفتارهای تركیه در جستجوی تشكیل محوری ضد ترکیه‌ای در شرق مدیترانه است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه قبرس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته