دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1394 - 13:18

هیئت دولت برای پیگیری حادثه منا عصر امروز جلسه ویژه تشکیل می‌دهد

هیئت دولت عصر امروز (جمعه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای پیگیری حادثه منا و اجرای دستور رئیس جمهوری جلسه ویژه تشکیل می‌دهد.
کد خبر : 40370

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، قرار است در این جلسه برای پیگیری حادثه منا و رسیدگی به وضعیت جانباختگان و مجروحان این حادثه تصمیمات ویژه ای گرفته شود.


حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری شامگاه پنجشنبه در پیامی ضمن تسلیت فاجعه دردناک منا و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج از معاون اول خود خواست تا در اسرع وقت با تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به این فاجعه و تجمیع امکانات لازم، ضمن اطلاع رسانی به ملت شریف ایران، اقدامات زیر را انجام داده و مستمرا به وی گزارش دهد.


در این دستور رئیس جمهوری، رسیدگی به امور حجاج بیت‌الله الحرام، مجروحین فاجعه و انتقال درگذشتگان این حادثه مورد تأکید قرار گرفته است.


همچنین از استانداران خواسته شده است تا با حضور در منازل درگذشتگان و مجروحان فاجعه کمک‌های لازم و تسهیلات مکفی برای انجام امور مربوطه ارائه کنند.


رئیس جمهوری، وزارت امورخارجه و سفیر ایران در عربستان را هم موظف کرد تا ضمن بررسی چگونگی رخ دادن این فاجعه تمامی اقدامات لازم جهت احقاق حقوق درگذشتگان و حادثه دیدگان را به عمل آورد.


درحادثه مرگباری که صبح پنجشنبه دوم مهرماه جاری در رمی جمرات در منا رخ داد، بیش از هزار نفر از حجاج جان خود را از دست دادند و حدود دو هزار تن مجروح شدند.


به گزارش آنا تازه‌ترین لیست مربوط به مشخصات فوت شدگان با هویت مشخص و مجهول الهویه‌ حادثه روز گذشته منا منتشر شده است. برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته