دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1398 - 11:33
آمریکا نتانیاهو را به سخره گرفت؛

گلوبال هاوک نتوانست وارد ایران شود چه رسد به اف-35 !

آمریکا ادعای اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کشورمان را به سخره گرفت و اعلام کرد که پهپاد گلوبال هاوک از سوی ایران ساقط شد، بنابراین جنگنده‌های اف-35 قطعاً مورد هدف قرار می‌گیرند.
کد خبر : 403591
51.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «رأی‌الیوم» در گزارشی نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ایران را تهدید کرده بود که با جنگنده‌های اف-35 آمریکا به ایران حمله می‌کند، ولی تهدیداتش در حد حرف باقی ماند؛ زیرا آمریکا خود از فکر استفاده از چنین جنگنده‌هایی علیه ایران صرف‌نظر کرد و ترجیح داد از جنگنده‌های اف-22 که تولیدش آسان‌تر و انبوه‌تر است، استفاده کند.


طبق این گزارش، اف-35 جنگنده‌ای است که جایگزین جنگنده‌های اف-16 و اف-15 در ارتش آمریکا شد و کشورهای غربی برخی از این جنگنده‌ها را از واشنگتن خریداری کردند و رژیم صهیونیستی برای نخستین‌بار در منطقه این جنگنده‌ها را از آمریکا خریداری کرد تا به‌زعم خود در راستای حمله به ایران و سوریه از آنها استفاده کند، ولی در این زمینه با چالش بزرگی مواجه شد و شکست خورد.


این روزنامه فرامنطقه‌ای می‌نویسد: نتانیاهو روز گذشته و در خلال بازدید از آشیانه جنگنده‌های اف-35 تهدید کرد که از این جنگنده‌ها برای حمله به ایران استفاده می‌کند، ولی ظاهراً فراموش کرده که چه تعداد از این جنگنده‌ها را از آمریکا خریداری کرده است؛ آنها تنها 40 فروند جنگنده اف-35 در اختیار دارند.


به‌نوشته رأی‌الیوم، اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تنها ادعایی است برای نشان دادن قدرت نظامی این رژیم، آن هم بعد از آنکه ایران توانست پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته «گلوباک هاوک» آمریکا را ساقط کند و درباره حضور بوئینگ پی-۸ پوسایدون در اطراف حریم هوایی خود هشدار دهد. این اقدام ایران در حالی انجام شد که پهپاد گلوباک هاوک رادارگریز است و سامانه‌های راداری نمی‌توانند آن را رصد کنند.


رأی‌الیوم نوشت: اگر هدف نتانیاهو از حمله، مختل کردن برنامه هسته‌ای ایران باشد، موفق نخواهد شد و نخواهد توانست حادثه حمله به نیروگاه هسته‌ای عراق را تکرار کند، زیرا برنامه هسته‌ای ایران کیلومترها زیرزمین انجام می‌شود و بمب‌ها و موشک‌های که اف- 35 آنها را حمل می‌کند، قادر به آسیب رساندن به آنها نیستند. 


این روزنامه می‌افزاید: اسرائیل از اف-35 برای هدف قرار دادن مواضعی در سوریه استفاده کرد، ولی بعد از آنکه پدافند هوایی سوریه جنگنده اف-16 آنها را ساقط کرد، پنتاگون از تل‌آویو خواست تا از اف-35 استفاده نکند، زیرا استفاده از این جنگنده و ناتوانی‌اش در حملات، به صنعت تولید آن ضربه می‌زند. وزارت دفاع آمریکا این توصیه را بعد از آن انجام داد که پهپاد گلوبال هاوک که رادارگریز بود، نتوانست وارد حریم هوایی ایران شود و ساقط شد.


به‌نوشته رأی‌الیوم، پنتاگون به تل‌آویو توصیه کرد از اف-35 علیه ایران استفاده نکند، زیرا برای کشوری که توانسته است پهپاد رادارگریزی همچون گلوبال هاوک را ساقط کند، هدف قرار دادن جنگنده‌های اف-35، قطعاً کاری ندارد.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سیدرضا
United States of America
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
۰
خداروشکررهبری فرزانه وباتدبرداریم که بانگاه شگرف توانسته ارتش توانمندی بسازدکه حتی قدرتهای بزرگ ازحمله به ان عاجزمانده اندودرودخداوندبرپاسداران وحفاظت کنندگان این مرزوبوم خداقوت قهرمانان وطن قدران زحماتتان هستیم
هلدینگ شایسته