دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1398 - 11:31
رضوان‌طلب در گفتگو با آنا خبر داد:

جذب استاد در دانشگاه تهران بدون اطلاع مرکز/ آریابرزن محمدی اجازه فعالیت ندارد

رئیس مرکز جذب هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آریا برزن محمدی اجازه فعالیت در دانشگاه تهران را ندارد.
کد خبر : 403578

محمدرضا رضوان‌طلب در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سؤال که با توجه به اعتراض نمایندگان مجلس درباره جذب آریابرزن محمدی به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، آخرین وضعیت وی به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران چیست؟ چطور به این افراد اجازه فعالیت و تدریس داده می‌شود؟ اظهار کرد: متأسفانه دانشگاه تهران گردش کار پرونده‌های متقاضیان را خارج از سامانه جامع جذب اعضای هیئت علمی انجام می‌دهد و لذا مرکز جذب هیئت علمی از دسترسی به اطلاعات پرونده‌های دانشگاه تهران برخلاف سایر دانشگاه‌ها بازمانده است.


وی افزود: اما پس از گزارش و اعتراض یکی از نمایندگان مجلس و سایر گزارش‌های مطلع شدیم، نامبرده بدون انجام فرآیندهای لازم در دانشگاه تهران دعوت به کار شده است.


رئیس مرکز جذب هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: بلافاصله در تاریخ 21 فروردین‌ماه 98 در نامه‌ای به آن دانشگاه اعلام شده از هر گونه به‌کارگیری ایشان به‌عنوان استاد مدعو یا عضو پیمانی یا غیر آن، قبل از بررسی کامل موارد مطرح شده و صدور تأییدیه هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت‌علمی خودداری شود.


لازم به ذکر است چندی پیش اخباری در رسانه‌ها پیرامون جذب آریابرزن محمدی یک فعال رسانه‌ای ضدانقلاب  به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران منتشر شد. آریابرزن محمدی فارغ‌التحصیل رشته مطالعات خاورمیانه از دانشگاه دورهم (Durham University) انگلستان است. وی در بسیاری از شبکه‌های فارسی‌زبان مورد حمایت سازمان سیا علیه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی گفتگوهایی داشته و مدت‌هاست که به‌عنوان یک پای ثابت در شبکه‌های خارجی به‌عنوان کارشناسی علیه جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود.


انتهای پیام/4107/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته