دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1394 - 11:55

رئیس مجلس خبرگان:‌ بروز حوادث سرزمین منا حاکی از بی‌کفایتی مسئولان سعودی است

رئیس مجلس خبرگان از سازمان همکاری‌های اسلامی خواست علاوه بر محکومیت رژیم آل سعود، با توجه به جایگاه و عظمت حرمین شریفین، برای اداره صحیح و کارآمد آن تدبیری شایسته بیندیشند.
کد خبر : 40353

به گزارش گروه سیاسی خبرگزای آنا، در پی حادثه ناگوار منا، آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن تسلیت و محکوم کردن مسئولان سعودی در این حادثه تلخ، خواستار موضع گیری مناسب از سوی سران کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی در قبال این حادثه شد.


در متن پیام آیت‌الله یزدی آمده است: بروز حوادث روزهای گذشته در سرزمین وحی، حکایت از بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسئولان عربستان سعودی در اداره و مدیریت برگزاری حج ابراهیمی دارد.


آیت‌الله یزدی در پیام خود اظهار کرده که ضرورت پیگیری جدی موضوع و پذیرش مسئولیت سهل‌انگاری و سوء مدیریت کسانی که خود را خادم الحرمین می‌نامند، اما به جای تأمین امنیت مسلمین در موسم حج با دخالت‌های نابجا در امور سایر کشورهای اسلامی به‌ویژه یمن مظلوم و حمایت از گروه‌های تندرو و افراطی چهره اسلام را مشوه کرده و مسلمانان را در بحرین، عراق و سوریه به خاک و خون کشیده و بذر عداوت، دشمنی و ناامنی را در منطقه می‌کارند بر کسی پوشیده نیست.


بر اساس آخرین گزارش ها به نقل از مقام های حج و زیارت شمار جانباختگان ایرانی در این حادثه 131نفر اعلام شده است. در این حادثه بیش از یکهزار و 300 تن کشته و حدود دوهزار تن زخمی شده اند.


برای دیدن اسامی 121 نفر از کشته شدگان ایرانی، اینجا را ببینید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته