دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1398 - 16:14

جهانگیری طرح آبرسانی به جهرم را افتتاح کرد

معاون اول رئیس‌جمهور تصفیه‌خانه و طرح آبرسانی به شهر جهرم از سد سلمان فارسی را افتتاح کرد.
کد خبر : 403445
ss.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگيری در جريان سفر به استان فارس با حضور در شهرستان جهرم، به همراه وزير نيرو طرح آبرسانی از سد سلمان فارسی به جهرم شامل دو ايستگاه پمپاژ آب در خشكی، یک مجموعه تصفيه‌خانه و چهار مخزن با ظرفيت 17 هزار مترمكعب را افتتاح كرد. 


با راه‌اندازی و افتتاح سامانه انتقال آب از سد سلمان فارسی و شروع بهره‌برداری از تصفيه‌خانه آب جهرم، انتظار می‌رود مشكل آب شرب و بهداشتی مردم اين شهرستان برطرف شود.


بازدید از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب


اسحاق جهانگیری همچنین پیش از ظهر امروز با حضور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از بخش‌های مختلف پروژه در دست احداث كارخانه تولید آلومینیوم با 95 درصد پیشرفت فیزیكی بازدید كرد و با توضیحات مدیر عامل این واحد صنعتی در جریان برنامه زمان بندی اتمام كارخانه و ظرفیت تولید آن قرار گرفت.


مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد كه در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیكی دارد قرار است در فاز اول 300 هزار تن شمش آلومینیوم در سال تولید كند .


سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای این كارخانه 53 هزارمیلیارد ریال و نیز 6102 میلیون یوآن تسهیلات مالی خارجی بوده است.


بازدید از شرکت پترو پیمان دانا


معاون اول رئیس‌جمهور همچنین برنامه‌های سفر یك روزه خود به استان فارس، از پروژه در دست احداث تولید بنزین شركت پترو پیمان دانا بازدید كرد و با توضیحات مجریان طرح در جریان میزان پیشرفت فیزیكی و برنامه زمان بندی برای تكمیل پروژه قرار گرفت.


شركت پترو پیمان دانا با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال احداث است و در حال حاضر پیشرفت فیزیكی آن 60 درصد است و پس از بهره‌برداری برای 300 نفر به‌صورت مستقیم و 600 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد كرد.


بازدید از شرکت پالایش پارسیان سپهر


جهانگیری همچنین با حضور در شركت پالايش پارسيان سپهر واقع در شهرستان مهر، از پروژه در دست اجراي طرح استحصال اتان بازديد كرد. اين طرح با سرمايه‌گذاری 1016 ميليون يورو در دست اجراست و تاكنون 50 درصد پيشرفت فيزيكی داشته و قرار است تا دو سال آينده به بهره برداری برسد. 


ظرفيت توليدی طرح استحصال اتان روزانه 75 ميليون متر مكعب اتان خواهد بود.


انتهی پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته