دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1398 - 12:35
سخنگوی قوه قضائیه:

متأسفانه از طریق قاب رسانه‌ای تصویر خوبی از قوه قضائیه به جامعه ارائه نمی‌شود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: امروز متأسفانه از طریق قاب رسانه‌ای تصویر خوبی از قوه قضائیه به جامعه ارائه نمی‌شود.
کد خبر : 403353
550.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از قوه قضائیه، غلامحسین اسماعیلی در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: به جهت جایگاه ویژه سخنگویی قوه قضائیه لازم است، تعامل بیشتری با اصحاب رسانه و مبادی ذی‌ربط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار شود؛ چراکه امروز متأسفانه از طریق قاب رسانه‌ای تصویر خوبی از قوه قضائیه به جامعه ارائه نمی‌شود که البته بخشی از آن به‌واسطه وجود نقص در اطلاع‌رسانی قوه قضائیه و بخش دیگر مربوط به اصحاب رسانه در شقوق مختلف آن است و چنانچه تعامل سازنده‌ای از طریق این‌گونه نشست‌های مشترک ایجاد شود، می‌توان تصویر ارائه شده را اصلاح کرد.


وی اظهار کرد: شبهاتی که از طریق برخی رسانه‌ها در روز‌های اخیر پیرامون ماده ۴۷ آیین‌نامه نحوه اجرای حدود، قصاص و... مطرح شده که به هیچ عنوان واقعیت ندارد و صرفاً ناشی از برداشت‌های ناآگاهانه است و یا مسائلی که در خصوص تساوی دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی مطرح شده که به هیچ وجه مربوط به حکم شرعی نبوده و صرفاً ناشی از قرارداد میان بیمه‌گذار و بیمه‌گر شکل می‌گیرد. اما در رسانه‌ها به نحو دیگری مطرح می‌شود، لذا چنانچه در این خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصلاح امور گام‌هایی مثبت بردارد؛ به‌طور قطع دیگر شاهد چنین برداشت‌های غیرواقعی نخواهیم بود. ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان عالی قوه قضائیه بر همکاری سایر رسانه‌ها با این قوه برای ارائه تصویری مناسب و هنرمندانه از اقدامات صورت گرفته تأکید کردند.


سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: به همکاران قضائی تذکر داده شده که در حوزه فرهنگ و رسانه تا آنجا که ممکن است مراتب و موضوعات مدیریت شود که صرفاً برخورد قضائی صورت نپذیرد و از طرفی هم این موضوع منجر به اباحه‌گری نشود، لذا استمرار این‌گونه نشست‌ها می‌تواند در رسیدن به اهدافی که به آن‌ها اشاره شد مفید نقش‌آفرین باشد.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته