دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1398 - 14:00
سردار مهری در گفتگو با آنا:

حمل قرص‌های کدئین‌دار و خواب‌آور در عربستان ممنوع است

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با تأکید بر اینکه حمل قرص‌های کدئین‌دار و خواب‌آور در عربستان ممنوع است، به حجاج ایرانی هشدار داد تا از حمل این قرص‌ها خودداری کنند.
کد خبر : 403112
2121.jpg

حسن مهری در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه پلیس فرودگاه خدمات ویژه‌ای را به حجاج ارائه می‌کند، درباره داروهای ممنوعه در کشور عربستان اظهار کرد: کشور عربستان قوانین محکمی در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارد و حتی برخی از داروهایی که در کشور ما توسط پزشکان برای بیماران تجویز می‌شود، در کشور عربستان ممنوع است و حمل برخی از داروها در این کشور پیگرد قانونی دارد.


وی تصریح کرد: زائران برای اینکه در این کشور با مشکلات مختلفی روبه‌رو نشوند باید به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند. حمل قرص‌ها و داروهای کدئین‌دار، خواب‌آور و آرام‌بخش در عربستان ممنوع است. حمل موادی مانند ترامادول، متادون و لیدوکائین در این کشور ممنوع است و در صورت مشاهده مجازات سنگینی در بر خواهد داشت.


رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: این مورد هم به‌دلیل تفاوت نظام درمانی بین دو کشور رخ می‌دهد و زائران باید بدانند که وقتی وارد کشوری دیگر می‌شوند باید به قوانین موجود در آن کشور احترام بگذارند. هم‌اکنون افراد مختلفی از کشورهای دیگر به‌دلیل حمل مواد مخدر در عربستان در زندان‌های این کشور به‌ سر می‌برند.


مهری گفت: مأموران ما نیز در فرودگاه‌های کشور با اقدامات خود جلوی حمل مواد دارویی ممنوعه توسط حجاج را خواهند گرفت و امیدواریم مراسم امسال حج نیز بهتر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته انجام شود و هیچ مشکلی برای زائران ایرانی به وجود نیاید.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته