دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1398 - 10:02

پشت پرده تلاش آمریکا برای عملیات نمایشی و حفظ آبرو

آمریکا پس از سرنگونی پهبادش برای حفظ آبرو به دنبال انجام عملیاتی نمایشی بوده و تلاش داشته توسط واسطه‌های دیپلماتیک با تهران هماهنگ کند،اما با پاسخ قاطع مقامات کشور مواجه شده است!
کد خبر : 403040
4fl8UaYBdwym.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، ماجرای سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکا از سوی پدافند هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر فراز آب‌های جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد و خبرهای جدید حاکی است آمریکا پس از این اتفاق برای حفظ آبرو به دنبال انجام عملیاتی نمایشی بوده و تلاش داشته  توسط  واسطه‌های دیپلماتیک با تهران هماهنگ کند، اما با پاسخ قاطع مقامات کشور مواجه شده است.


سرنگونی پهپاد گلوبال‌هاوک بسیاری از محاسبات نظامی آمریکایی‌ها را به هم زد و آنها را در وضعیت سختی قرار داد. بر اساس خبرهای منتشر شده مقامات کاخ سفید نشست‌های ویژه‌ای درباره پاسخ احتمالی به اقدام ایران برگزار کردند. فضای‌سازی رسانه‌ای غرب و دستگاه تبلیغاتی کاخ سفید هم ادعاهایی را در رابطه با واکنش تند آمریکا علیه اقدام ایران در همان ساعات اولیه مطرح کردند و به نقل از برخی منابع آگاه از اقدام نظامی قریب‌الوقوع آمریکا علیه برخی تاسیسات نظامی ایران خبر دادند. حتی برخی از کارشناسان و مفسران سیاسی هم احتمال جنگی قریب الوقوع میان ایران و آمریکا را مطرح می‌کردند اما نهایتا این مباحث با ادعای ترامپ مبنی بر توقف حمله در لحظات پایانی، خاتمه یافت. البته ترامپ ژستی انسان‌دوستانه به خود گرفت و مدعی شد با توجه به اینکه در صورت انجام عملیات نظامی آمریکا علیه ایران 150 نفر کشته می‌شدند از این اقدام صرفنظر کرده است. این حرف البته در فضای رسانه‌‌ای و حتی در بین افکار عمومی آمریکا هم با واکنش‌های همراه با طنز روبرو شد. اکنون بعد از کمی فاصله از زمان وقوع حادثه و فرونشست گرد و غبارها و هیاهوهای رسانه‌ای، اطلاعات جدیدی منتشر شده که اساسا ماجرا چیزی دیگری بوده است.


در جدیدترین اظهار نظر پیرامون این موضوع، سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل دیروز در پنجمین همایش علوم و مهندسی دفاعی در دانشگاه افسری  امام حسین اظهار  کرد: زمانی که پس از سرنگونی پهپاد متجاوز، دشمن از طریق واسطه‌های دیپلماتیک اعلام می‌کند که من برای حفظ آبروی خود می‌خواهم عملیاتی محدود و در منطقه‌ای کم ارزش انجام دهم و شما پاسخ به آن ندهید؛ پاسخ نظام جمهوری اسلامی این است که ما هر عملیاتی را شروع جنگ تلقی می‌کنیم و به آن پاسخ خواهیم داد و زمین جنگ را ما طراحی می‌کنیم و اگر شما آن را شروع کردید، پایانش را ما اعلام می‌کنیم.


برخی شنیده‌ها حاکیست پیغام ارسالی از سوی آمریکا از طریق یکی از کشورهای منطقه به یک مقام ارشد اجرایی کشور منتقل شده است. در همین زمینه مقام اجرایی  با قاطعیت و شجاعت اعلام می‌کند که رویه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که در صورت انجام عملیات توسط دشمن، قاطعانه و باواکنش سریع عمل خواهد کرد.


این موضعگیری به سرعت به مقامات آمریکایی و اسرائیلی اطلاع داده می‌شود و مقامات اسرائیل از ترس واکنش قاطع ایران، مخالفت خود را با هرگونه عملیات نظامی توسط آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند.


منبع:جام‌جم


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته