دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1398 - 20:09
استاندار یزد:

نظم و رفتار اجتماعی ملت‌ها در مراسم حج مشهود است

استاندار یزد در نشست کارگزاران حج گفت: در مراسم حج آنچه در نگاه مقایسه‌ مشهود است، نظم و رفتار اجتماعی ملت‌هاست.
کد خبر : 402984
Jgsjddshg 5.JPG.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری یزد، محمدعلی طالبی در نشستی با کارگزاران حج و زیارت که به مناسبت هفته حج و زیارت در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، با تأکید بر رسالت سنگین کارگزاران حج، وظیفه راهبری حجاج و زائران را به عنوان سعادتی ارزشمند به خادمان حج تبریک گفت.


وی به تنها سفر حج عمره خود اشاره و تصریح کرد: آنچه در این سفر و در نگاه مقایسه‌‌ای بین ملت‌ها به چشم می‌خورد، نظم، هماهنگی و نوع رفتار اجتماعی کاروان ملت‌ها در کنار یکدیگر است که نقطه تمایز ملت‌ها و قومیت‌های مختلف است.


استاندار یزد در این نشست با تبیین جایگاه حج به عنوان نقطه تلاقی حضور همه کشورها و قومیت‌های مسلمان در کنار یکدیگر، اظهار کرد: مطمئناً نگاه ملت‌ها به گروه‌هایی است که مناسک حج را بهتر بجا آورده و در رعایت نظم کوشا هستند و رفتارهای اجتماعی پسندیده‌ای را متناسب با شئون مختلف در برنامه‌های اصلی و جنبی حج انجام می‌دهند.


طالبی ادامه داد: یزد به عنوان شهری با دانش و به لحاظ رفتار اجتماعی و استانی فرهنگی و اجتماعی در میان مردم ایران شناخته می‌شود و مسئولان و نمایندگان این استان رسالت سنگینی دارند.


عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد به ثبت جهانی یزد اشاره کرد و افزود: ثبت یزد به عنوان شهر جهانی به مجموعه رفتارهای اجتماعی بازمی‌گردد که خاستگاه آن اعمالی است که در طول تاریخ، شهر یزد را ساخته، پس همه باید تلاش کنند تا به بهترین شکل نماینده واقعی چنین شهر و فرهنگی باشند.


طالبی با آرزوی توفیق برای همه کارگزاران و سلامتی همه حجاج اعزامی خاطرنشان کرد: امیدواریم که مانند همیشه کاروان‌های یزد با کمترین حاشیه و مسئله در کمال سلامت و آرامش نزد خانواده‌های خود بازگردند.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته