دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1394 - 15:26
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خبر داد

حال مصدومان ایرانی خوب است/ تامین امکانات برای شناسایی و امدادرسانی سریع تر به مصدومان

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: همه امکانات برای امدادرسانی و شناسایی به زائران مصدوم ایرانی در حادثه امروز رمی‌جمرات فراهم شده و شرایط عمومی زائران مصدوم ایرانی خوب است.
کد خبر : 40298

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی مرعشی در مصاحبه تلفنی با شبکه خبر صدا و سیما در مورد آخرین وضعیت زائران کشته و مصدوم در حادثه امروز گفت: تیم‌های پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت بلافاصله پس از وقوع حادثه امروز در منا، به محل حادثه اعزام شدند. البته به دلیل شرایط آب و هوایی گرم عربستان، از قبل تیم‌های پزشکی ایرانی در مسیر رمی جمرات حضور داشتند.


وی افزود:پس از وقوع حادثه صبح امروز رمی جمرات، همکاران حاضر در مسیر زیارت زائران وارد عمل شدند، اما به دلیل عمق فاجعه رسیدگی به آن‌ها به کندی انجام می‌گیرد. هم اکنون هفت تیم پزشکی پنج و شش نفره به محل حادثه اعزام شده‌اند و مجروحان به سه بیمارستان در منا منتقل می‌شوند.


مرعشی گفت: پزشکان عرب‌زبان کشورمان برای رسیدگی به وضعیت زائران مصدوم در سه بیمارستان منا مستقر شدند و به صورت مرتب با این بیمارستان‌ها در تماس هستیم اما با توجه به اینکه عبور و مرور در منطقه حادثه دیده به سختی انجام می‌شود، آمبولانس‌های ما به سختی در حال انتقال مجروحان به بیمارستان‌های منا و بیمارستان‌های سعودی هستند.


وی یادآور شد: شرایط عمومی زائران ایرانی مصدوم خوب است اما آمار جانباختگان و مجروحان حادثه صبح امروز رمی‌جمرات در حال تغییر است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته