دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1398 - 10:49

فرانسه مدعی شد: بررسی شرایط ازسرگیری مذاکره برجامی ایران و 1+4 از 24 تیرماه

کاخ الیزه در بیانیه‌ای مدعی شد که ایران و فرانسه توافق کرده‌اند که از 15 جولای (24 تیر سال جاری) شرایط ازسرگیری گفتگو بین همه طرف‌ها را بررسی کنند.
کد خبر : 402798
57578980.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فرانس 24، امانوئل مکرون طی یک گفتگوی تلفنی با حسن روحانی از تضعیف توافق هسته‌ای و تبعات آن به‌شدت ابراز نگرانی کرد.


فرانس 24 به نقل از منابعی در کاخ الیزه، همچنین مدعی شد که دو طرف توافق کرده‌اند که از 15 جولای (24 تیر سال جاری) شرایط ازسرگیری گفتگو بین همه طرف‌ها را بررسی کنند.


بر اساس بیانیه‌ای که کاخ ریاست جمهوری فرانسه منتشر کرده، مکرون با مقامات ایرانی و شرکای بین‌المللی در مورد «خنثی‌سازی ضروری تنش» طی روزهای آتی مشورت و رایزنی خواهد کرد.


فرانسه بدون توجه به بدعهدی اروپا در مورد الزامات برجامی، پیش‌ازاین به تهران هشدار داده بود که با خروج از برجام، «چیزی به دست نخواهد آورد» و افزوده بود که به چالش کشیدن توافق هسته‌ای تنها به افزایش تنش در غرب آسیا منتهی خواهد شد.


این در حالی است که مقامات کشورمان بارها تأکید کرده‌اند که کاهش تعهدات برجامی ایران، پاسخی به انفعال اروپا در انجام تعهداتش و جبران خسارت‌های ناشی از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای است و به هر میزان که طرف مقابل به الزاماتش پایبند باشد، ایران نیز گام‌های بازگشت به برجام را بر خواهد داشت.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: برجام مکرون
ارسال نظر
هلدینگ شایسته