دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1394 - 12:02

خبر فوری: افزایش آمار کشته شدگان حادثه منا به 717 نفر + تصاویر

صدها نفر از حجاج بیت الله الحرام صبح امروز بر اثر تراکم جمعیت در منا دچار خفگی شدند و جان باختند. براساس آخرین اخبار تعداد کشته‌شدگان حادثه امروز مکه به 717 تن رسیده است.
کد خبر : 40264

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دفاع شهری عربستان سعودی صبح امروز از کشته شدن صد نفر از حجاج بیت الله الحرام بر اثر تراکم جمعیت در صحرای منا خبر داد، اما در گزارش بعدی این تعداد به بیش از 717 تن افزایش یافت و اعلام شد که ۸۶۳ تن نیز زخمی شده اند.


شبکه العربیه گزارش داد که مجروحان این حادثه به چهار بیمارستان منتقل شدند.


بر اساس گزارش رسانه‌های خبری، وزارت بهداشت سعودی وضعیت قرمز اعلام کرده و تمام بیمارستان‌های منا و مکه به حالت آماده باش شدید درآمده‌اند. این درحالی است که شمار کشته شدگانی که به سردخانه‌های بیمارستانها منتقل می‌شوند، هر لحظه در حال افزایش است.


شبکه اسکای نیوز عربی هم دقایقی پیش اعلام کرد، به دلیل ازدحام در مناسک حج در منا علاوه‌بر کشته شدن بیش از 717 زائر، دست کم ۸۶۳ تن نیز زخمی شده‌اند.


مسوولان بیمارستانی عربستان اعلام کردند که زخمی‌های این حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده‌اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته‌شدگان و زخمی‌ها ادامه دارد.


بنا به گفته مسوولان عربستانی، مناسک حج با روال طبیعی خود و با احتیاط‌های لازم ادامه خواهد داشت و نیروهای نظامی و امنیتی این کشور برای تامین هر چه بهتر این مناسک به مناطق پرازدحام اعزام شدند.


در این حال روزنامه الریاض خبر داد که 204 نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بی‌هوشی شدند.



کمیته امدادرسانی شهری عربستان اعلام کرد حجاج در حال حرکت از مشعر عرفات به سمت مکه مکرمه بودند که به دلیل طولانی شدت مدت انتظار در پی خرابی درهای قطار، دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.
این در حالی است که دو هفته قبل نیز سقوط جرثقیل و بالابر ساختمانی در مسجدالحرام به کشته شدن 107 نفر از جمله 11 ایرانی منجر شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: حج کشته مکه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته