دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زربافتی خبر داد:

اجرای حدود 5 هزار هكتار سیستم نوین آبیاری در جنوب سیستان و بلوچستان

مدیر آب و خاك و امور فنی مهندسی سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 4 هزار و 762 هكتار سیستم نوین آبیاری در جنوب این استان در حال اجراست.
کد خبر : 402594
2.jpeg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، جعفر زربافتی اظهار کرد: با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره‌وری آب در بخش كشاورزی استان، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در دستور كار سازمان قرار دارد.


وی افزود: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی نیست و دولت نیز برای تشویق كشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را به صورت بلاعوض تأمین وپرداخت می‌کند.


مدیر آب و خاك و امور فنی مهندسی سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان تأكید كرد: متقاضیان با داشتن مجوز آب و مدارك كامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری ثبت‌نام کنند تا به‌منظور اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد كشاورزی اقدام شود.


زربافتی تصریح كرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، اهمیت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در استان بر كسی پوشیده نیست، سال‌ جاری اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 4 هزار و 762 هكتار از اراضی زراعی و باغی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا و این سطح تا ۱۰ هزار هكتار قابل افزایش بوده و اعتبارات لازم نیز تأمین شده است.


وی بیان کرد: به‌منظور تسریع در اجرای پروژه‌های نوین آبیاری برای افزایش پیمانكاران اقدامات مؤثری انجام شده است.


به گزارش آنا، تاكنون بیش از ۳۳ هزار هكتار از اراضی باغی و زراعی مركز و جنوب سیستان و بلوچستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: مصرف آب
ارسال نظر
قالیشویی ادیب