دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1398 - 12:02

روسیه: توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق می‌تواند عواقب وخیمی داشته باشد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق در راستای فشار بر ایران و سوریه می‌تواند عواقب وخیمی در پی داشته باشد.
کد خبر : 402568
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق می‌تواند عواقب وخیمی داشته باشد و مسئولیت آن برعهده کسانی است که تلاش می‌کنند فشارها را بر ایران و سوریه افزایش دهند.


در این بیانیه آمده است: توقیف نفتکش و محموله آن با هدف پیچیده کردن موضوع ایران و سوریه انجام شد و اظهار نظر فوری مسئولان ارشد انگلستان و آمریکا به دنبال این اتفاق نشان می‌دهد که اقدام آنها با برنامه‌ریزی قبلی انجام شده بود.


مسکو تأکید کرد: این اقدام در تناقض با تصمیم کشورهای اروپایی برای حفظ توفق با ایران در زمینه هسته‌ای است و می‌تواند عواقب وخیمی به دنبال داشته باشد. آنهایی که قصد دارند خلاف قطعنامه‌های 2231 و 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد فشارها را بر ایران و سوریه افزایش دهند، باید مسئولیت این اقدام را بپذیرند.


به گزارش آنا، نیروی دریایی انگلستان مستقر در تنگه جبل‌الطارق یک فروند نفتکش را به ظن حمل نفت خام به سوریه که ناقض قوانین تحریمی اتحادیه اروپا علیه این کشور است، توقیف کرد. در بیانیه مقامات این تنگه ادعا شده است که دلایل منطقی در زمینه اینکه نفتکش در حال حمل نفت خام به مقصد پالایشگاه بانیاس سوریه بوده است، وجود دارد.


به‌گفته فابیان پیکاردو رئیس منطقه جبل‌الطارق، این پالایشگاه به نهادی متعلق است که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه قرار دارد.


طبق داده‌های نرم‌افزار «ایکون»، نیروی دریایی انگلیس مدعی است که نفتکش «گریس ۱» (Grace ۱) از مقصد ایران به سمت سوریه حرکت کرده و چنانچه تأیید شود که محموله آن از ایران بارگیری شده، شامل تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران نیز می‌شود.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته