دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام‌ يوسفی‌فر مطرح کرد:

پرورش اقتصاد دانش‌بنیان مؤلفه‌‌ای اثرگذار در توسعه پایدار

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: پرورش اقتصاد دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اثرگذار در توسعه پایدار اقتصادی است.
کد خبر : 402560
_MG_3352.JPG

حجت‌الاسلام‌ حسین یوسفی‌فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بجنورد  با تشریح عوامل مؤثر پیشرفت سازمانی اظهار كرد: نیروی انسانی كارآمد از سرمایه‌های اصلی موفقیت‌های سازمانی است و اگر سازمان به هر کارمند خود به‌عنوان یک سرمایه و دارایی توجه كند، همین عامل موجب پیشرفت آن سازمان خواهد شد.


وی با برشماری عوامل مؤثر پیشرفت سازمانی تصریح كرد: شناسایی دقیق موفقیت‌های سازمانی و تقویت آنها در درون سازمان، از بین‌بردن عوامل نارضایتی شغلی کارکنان، برقراری ارتباطات معقول و منطقی بین مسئولان و کارکنان زیرمجموعه، ارزش دادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های مثبت کارکنان، تقویت روحیه کارکنان با برطرف کردن مشکلات شخصی یا سازمانی آنان، تشویق كاركنان پرتلاش و باانگیزه بالا به‌منظور تأثیرگذاری بر دیگر افراد، تأمین امنیت شغلی کارکنان از عوامل مؤثر پیشرفت سازمانی است كه باید مسئولان و مدیران رده‌بالا به آن توجه كنند.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان‌شمالی با تأکید بر تربیت دانشجویان به‌عنوان نیروی تحصیل‌کرده و كارآمد جامعه اضافه کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره) دانشگاه به‌عنوان یک کارخانه انسان‌سازی نقش مهمی در تربیت نیروی جوان خلاق، متخصص، متعدد و كارآمد دارد.


یوسفی‌فر ادامه داد: دانشجویان قشر پیشرو، كارآمد، زبده و بانشاط پیکره جامعه هستند كه در سازندگی آینده، توسعه و پیشرفت كشور نقش ارزنده‌ای دارند و در محیط‌های اسلامی و دانشجویی باید مسئولان برای تربیت این قشر در زمینه‌های مختلفی از جمله علمی، پژوهشی، تربیتی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و ... اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند جوانانی متخصص و در تراز انقلاب تربیت كنند.


وی مطرح کرد: نیروی انسانی متخصص و ماهر مهم‌ترین عنصر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها محسوب می‌شود و توجه به نقش سرمایه انسانی یک کشور در میزان رشد و توسعه اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان‌شمالی یادآور شد: افزایش روحیه تحقیق و پژوهش، تعلیم و تربیت اسلامی و تربیت نیروهای انسانی متعهد و متخصص برای اداره کشور در همه عرصه‌ها از وظایف خطیر دانشگاه‌هاست.


یوسفی‌فر با اشاره به تأسیس هسته‌های فناور و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یكی از مؤلفه‌های مهم اقتصادی خاطرنشان كرد: با پرورش اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اثرگذار در توسعه پایدار اقتصادی می‌توان گامی مؤثر در دستیابی به این مهم برداشت.


وی یادآور شد: با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از دانش نیروی انسانی و مهارت در تجاری‌سازی ایده‌ها در فرآیندی دانشی و با بهره‌وری بالا می‌توان به ارائه محصولات تجاری و رقابت‌پذیر پرداخت و اقتصادی دانش‌بنیان که مزیت رقابتی هر اقتصاد ‌باشد را پایه‌ریزی کرد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته