دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1398 - 10:44
صبح امروز صورت گرفت؛

رقابت ۳۸۸ نابغه ریاضی در جشنواره کودکان هوشمند

هفتمین جشنواره کودکان هوشمند با حضور ۳۸۸ نابغه ریاضی در تهران برگزار شد.
کد خبر : 402296
035B7C3E-8AD6-4424-A115-D3F2C61DC6AD.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، هفتمین دوره از مسابقات ملی نابغه‌ها در زمینه محاسبات ذهنی با چرتکه صبح امروز با حضور ۳۸۸ شرکت‌کننده و ‌مهمانانی از دو کشور عراق و لبنان در  خانه والیبال در خیابان حجاب تهران برگزار شد.


در این مسابقه که با شعار «هوشمندانه ایران را میسازیم» برگزار شد، شرکت‌کنندگان در پنج گروه با یکدیگر رقابت داشتند و گروه‌ها مطابق با استانداردهای جهانی در سطوح A,B,C,D,E شکل گرفته که این مسابقات جزئی از  مسابقات جهانی pama است.


به‌طور کلی ۲۱۲ دختر و ۱۷۶ پسر در مسابقات حضور داشتند که قرار است ۵ برگزیده این مسابقه راهی مسابقات بین‌المللی pama۲۰۱۹ تایلند شوند؛ رقابت‌کنندگان از ۲۶ استان و ۶۷ شهر در این دوره شرکت کردند.


در حاشیه برگزاری این مسابقه داود مداح نماینده استان خراسان رضوی گفت: از استان ما فقط یک شرکت‌کننده در این دوره حضور دارد.


وی افزود: به تازگی نمایندگی موسسه کودکان هوشمند را در استان خراسان رضوی بر عهده گرفتیم و که ۵۰۰ نفر زیرمجموعه داریم اما تصمیم بر این شد تا در مسابقات امروز فقط یک شرکت‌کننده حاضر شود.


در ادامه مریم صمیمی نماینده استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۶ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند گفت: به‌دلیل اینکه سابقه کاری استان کرمانشاه در این حوزه بالاست، لذا تعداد شرکت‌کنندگان ما نیز قابل توجه است؛ این نوع مسابقه در کشور به‌خصوص در استان کرمانشاه هواداران بسیاری دارد و از همین امروز برای حضور در مسابقه بعدی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.


در مسابقات امسال حضور شرکت‌کنندگان کردستانی نیز قابل توجه بود، به‌طوری که مردم این استان از برگزاری مسابقات امسال استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته داشته‌اند.


انتهای پیام/۴۰۴۶/۴۱۱۰/


انتهای پیام/

برچسب ها: مسابقه نابغه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته