دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1394 - 16:31
در مراسم افتتاح مسجد جامع مسکو

پوتین: مسجد جامع مسکو بزرگترین مرکز دینی و کانون گسترش ایده‌های بشردوستانه خواهد شد

رئیس‌جمهوری روسیه با حضور در مراسم گشایش مسجد جامع مسکو افتتاح بزرگ‌ترین مسجد اروپا را به مسلمانان تبریک گفت.
کد خبر : 40219

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در مراسم افتتاح مسجد جامع مسکو که بزرگترین مسجد اروپاست، از همه افراد کمک‌رسان به عملیات بازسازی از جمله مسلمانان خارجی سپاسگزاری کرد.


براساس این گزارش، «پوتین» ابراز امیدواری کرد که مسجد جامع مسکو در آینده بزرگترین مرکز دینی و کانون گسترش ایده‌های بشردوستانه شود.


رئیس‌جمهوری روسیه گفت: ما به‌خاطر سهمی که دولت‌های ترکیه و قزاقستان در بازسازی مسجد ایفا کردند از آن‌ها قدردانی می‌کنیم. یقین دارم که مسجد جامع مسکو مهم‌ترین مرکز دینی برای مسلمان مسکو و سراسر روسیه و کانون معارف و انتشار ایده‌های بشردوستانه و ارزش‌های حقیقی و واقعی اسلام و مرکز رواج دانش و معنویت خواهد شد.


مساحت مسجد جامع مسکو پس از بازسازی 20 برابر شده است و اکنون بیش از 19 هزار مترمربع است که امکان می‌دهد به‌طور هم‌زمان 10 هزار نفر در آن نماز بخوانند.


«راویل عین‌الدین» رئیس شورای مفتیان روسیه و همچنین «نورسلطان نظربایف» رئیس‌جمهوری قزاقستان، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و سفیران کشورهای اروپایی در مراسم گشایش مسجد مسکو حضور داشتند.


«رمضان قدیروف» رئیس دولت چچن، «رستم مینی خانوف» رئیس‌جمهوری تاتارستان و نیز «یونس بیک یفکوروف» رئیس دولت جمهوری اینگوشتیا و «رمضان عبداللطیفوف» رئیس‌جمهوری داغستان به‌عنوان مقام‌های مناطق مسلمان‌نشین روسیه از جمله دیگر حاضران بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته