دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اتمام طرح فاضلاب تهران نیازمند 10 هزار میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه تا افق 1400 حدود 11 میلیون نفر جمعیت شهر تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند، گفت: برای اتمام طرح فاضلاب تهران با قیمت فعلی و بدون شاخص‌های تعدیل نیازمند 10 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.
کد خبر : 40216

اصغر ریاضتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه تولید پساب از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب باید تا افق 1400 به حدود 850 میلیون مترمکعب در سال برسد، افزود: در حال حاضر سالیانه حدود 250 میلیون متر مکعب آب تصفیه‌شده از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به دست می‌آید.


وی درباره پیشرفت احداث شبکه فاضلاب در مناطق تهران نیز تصریح کرد: پیشرفت شبکه در مناطق مختلف تهران بر اساس طبقه‌بندی‌های زیست‌محیطی و آلودگی‌های منطقه متفاوت است اما طرح فاضلاب تهران در مناطق شمالی شهر یا مناطق جنوبی که مراحل اجرا در آناه زودتر آغاز شده است از میزان پیشرفت قابل توجهی برخوردارند.


ریاضتی با تاکید بر اینکه اجرای طرح احداث و توسعه شبکه فاضلاب غرب تهران از حدود یک سال گذشته آغاز شده است، بیان کرد: به همین علت فعلا نمی‌توان قضاوتی درباره میزان همکاری این مناطق برای اجرای طرح فاضلاب تهران داشت.


مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران همکاری شهرداری تهران و شورای شهر را برای اجرای طرح فاضلاب تهران شایسته تقدیر عنوان و ابراز امیدواری کرد که شرکت فاضلاب تهران نیز بتواند هر چه سریع‌تر این طرح زیست ‌حیطی را پیش ببرد.


وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح فاضلاب تهران مزاحمت‌هایی را به لحاظ کنده‌کاری‌های صورت گرفته و مشکل کردن تردد برای همشهریان ایجاد کرده است که بابت همکاری و تحمل مردم تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدواریم این همکاری مانند گذشته برای اجرای فعالیت‌های شبکه فاضلاب با وجود پیچیدگی‌های شهر مانند ترافیک، کوچه‌های‌کم عرض و... ادامه داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته