دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1398 - 12:16
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

کمیته امداد از ارکان مهم تحقق عدالت اجتماعی در گام دوم انقلاب است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به جایگاه عدالت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: کمیته امداد از اضلاع مهم تحقق عدالت اجتماعی در نظام اسلامی و امیدبخشی به محرومان است.
کد خبر : 402076
کمیته-امداد-از-ارکان-مهم-تحقق-عدالت-اجتماعی-در-گام-دوم-انقلاب-اسلامی-است.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در نخستین نشست سراسری مدیران کمیته امداد در سال ۹۸ که در شهر مقدس قم برگزار شد، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، بر اهمیت عدالت در حرکت عظیم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نگاه ویژه‌ای بر موضوع عدالت اجتماعی دارند و همه ارکان نظام باید در تحقق این اصل اساسی تلاش مضاعف کنند.


وی با تقدیر از عملکرد کمیته امداد در رفع فقر و محرومیت از جامعه در چهار دهه گذشته از انقلاب، افزود: کمیته امداد و امدادگران این نهاد در سراسر کشور، همواره پیشگام در ارائه خدمت به محرومان و مستضعفان بوده‌اند.


مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به تاریخچه وقوع انقلاب در جوامع مختلف خاطرنشان کرد: از میان همه ملت‌هایی که زیر ستم بودند و انقلاب کردند، بسیاری از آنها پس از مدتی از مسیر خود منحرف شدند اما انقلاب اسلامی توانسته است در ۴ دهه گذشته با وجود همه کشاکش‌ها به مسیر راستین خود ادامه دهد.


آیت‌الله اعرافی با اشاره به موفقیت‌های کشور در مسیر تحقق عدالت در جامعه گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید دارند که دستاوردهای نظام اسلامی، کفه عدالت را در کشور سنگین تر کرده است و این از جلوه‌های امیدبخش انقلاب اسلامی است.


وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور با تمامی ارزش‌های نظام اسلامی درآمیخته و عجین است، ادامه داد: به طور قطع کمیته امداد از ارکان اصلی نظام برای رسیدن به عدالت است و مقوله عدالت در گام دوم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در این راستا کمیته امداد از اضلاع مهم تحقق عدالت در نظام اسلامی است.


مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به تبیین فلسفه اسلام در یاری‌رسانی و دستگیری از محرومان پرداخت و افزود: ارائه خدمت به نیازمندان و محرومان، یک اصل انسانی است و براساس حکم عقل سلیم و فطرت پاک بشری است.


اعرافی امدادگری با اشاره به تفاوت‌های منطق اسلام در موضوع امدادرسانی با دیگر مکاتب، گفت: امدادگری در منطق اسلام آداب و سبک فرهنگی ویژه‌ای دارد. در منطق اسلام امدادرسانی در عین حال که متاثر از احساسات و عواطف بشری است اما در سطح متعالی خود با نیت الهی انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه در اسلام و فقه شیعه احادیث و روایاتی در اهمیت یاری‌رسانی به محرومان بیان شده است، تأکید کرد: تنها در بحث زکات به عنوان یکی از ارکان تحقق عدالت، بیش از ۲ هزار حدیث وجود دارد و حجم وسیعی از فقه ما به زیرساخت‌های تامین عدالت و امدادرسانی در سطح واجب و مستحب است.


مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه امداد و هرگونه اقدام در مسیر عدالت باید از شائبه منت دور باشد، اضافه کرد: شخصیت فرد در امدادرسانی باید رعایت شود و این از همه واجب‌تر است. در اسلام شخصیت و کرامت فرد دریافت کننده کمک و ارتقای روحی امدادگر در راس برنامه‌ها است.


اعرافی زمان‌بندی و سرعت در ارائه خدمات را از ارکان مهم امدادگری دانست و اظهار کرد: نظام امداد باید به موقع و سریع دستگیری از نیازمندان را انجام دهد و تعجیل در خیر و معروف بسیار توصیه شده است.


وی عملکرد تعاملی، خانواده محوری و روحیه جهادی را از دیگر ضرورت‌های کار در حوزه امداد دانست و افزود: کار امداد فراتر از فعالیت‌های معمول اداری است که با مزد و مال قابل مقایسه نیست و ضرورت دارد امدادگران همواره این موضوع را در نظر داشته باشند که امدادگری کار در مسیر الهی و معامله با خداست.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته امداد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته