دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1398 - 19:01
انارکی:

امیدی به اقدام مؤثر اروپا در برجام نداشتیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدی به اقدام مؤثر اروپا در برجام نداشتیم و اینستکس راهکاری برای رسیدن به کف مطالبات جمهوری اسلامی ایران بود.
کد خبر : 401948
9fdde4a5-b4d6-42b9-bc70-6331bc312f8a.jpeg

احمد انارکی‌محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به پایان مهلت 60 روزه دولت به اروپا برای عمل به تعهدات برجام اظهار کرد: از همان ابتدا هم امیدی به اقدام مؤثری از سوی اروپایی‌ها در برجام نداشتیم.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل کرده گفت: قطعاً نظام جمهوری اسلامی در اقدام‌های بعدی، متناسب با سیاست‌های کلی خود عمل می‌کند.


نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اینستکس راهکاری برای رسیدن به کف مطالبات جمهوری اسلامی ایران در برجام بود که اروپایی‌ها در آن هم تعلل کردند و در صورت راه‌اندازی می‌توانست گام مثبتی برای اروپا تلقی شود و به وضعیت موجود در برجام کمک کند.


انارکی‌محمدی با تصریح اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره پای عمل به تعهدات خویش ایستاده، بیان کرد: آمریکا ساختار برجام را شکست و اروپایی‌ها هم در عمل به تعهدات خود هیچ اقدامی نکردند، البته ملت ایران سابقه بدعهدی غربی‌ها را داشت و اکنون اقدامی را انجام می‌دهد که اختیار آن در چارچوب توافقنامه برجام به ایران داده شده و عمل به آن از حقوق مسلم ماست.


انتهای پیام/4034/4123/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: اینستکس برجام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته