دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آل‌طه: تشکل‌های دانشجویی از فعال‌ترین و پویاترین بخش‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تشکل‌های دانشجویی را یکی از فعال‌ترین و پویاترین بخش‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست.
کد خبر : 40184

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر بابک آل‌طه در جمع شرکت‌کنندگان در همایش تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، وجود تشکل‌ها را پتانسیل بسیار ارزشمندی برای دانشگاه و جامعه خواند و توضیح داد: وظیفه ما ایجاد فرصتی مناسب برای فعالیت این دانشجویان است.


وی هیات‌های نظارت بر تشکل‌های دانشجویی در واحدهای استان را ملزم به فراهم کردن زمینه مساوی برای فعالیت‌های سیاسی تمامی تشکل‌ها دانسته و افزود: تشکل‌های سیاسی فارغ از جهت‌گیری و علایق باید فرصت کافی و شرایط یکسانی برای فعالیت در محیط دانشگاه داشته باشند.


رئیس واحد کرمان، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را گونه‌ای از فعالیت فرهنگی تعریف کرد و افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها باید پس از فراغت از تحصیل دارای آگاهی کافی از مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه خود باشند و دانشگاه‌ها می‌توانند بستر مناسبی برای این آگاهی بخشی تلقی شوند.








آل طه: دانشگاه آزاد اسلامی و افرادی که به هر نحو به آن وابسته هستند حق ندارند هیچ جهت‌گیری سیاسی داشته باشند و از امکانات دانشگاه به نفع هیچ گروه و جریانی استفاده کنند

آل‌طه مجلس خبرگان را نیز همانند مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت خوانده و ادامه داد: جایگاه والا و حساس این مجلس نباید مورد غفلت قرار گیرد و از تشکل‌ها می‌خواهیم هم‌راستا با فعالیت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از فعالیت برای خبرگان نیز غفلت نورزند.


رئیس هیات نظارت بر تشکل‌های سیاسی دانشجویی فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی را تنها از طریق تشکل‌های سیاسی دانست و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و افرادی که به هر نحو به آن وابسته هستند حق ندارند هیچ جهت‌گیری سیاسی داشته باشند و از امکانات دانشگاه به نفع هیچ گروه و جریانی استفاده کنند.


نماینده رئیس دانشگاه در تشکل‌های سیاسی استان کرمان نیز در این همایش نقش تشکل‌های سیاسی را بسیار مهم و کلیدی ارزیابی کرد و گفت: تشکل‌های سیاسی باید فعالیت صحیح سیاسی را بیاموزند و از سیاسی‌کاری و کارهای بیهوده بپرهیزند.


مهندس حسین صفریان با بر شمردن فعالیت برخی از دانشجویان استان در تشکل‌های کشور توضیح داد: حضور این افراد در شوراها و تشکل‌های سیاسی کشور نشان‌دهنده پیشرفت کار سیاسی در میان دانشجویان این استان است.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان نیز خواستار فعالیت تشکل‌های سیاسی با توجه به شرایط پیش روی کشور شد و ادامه داد: دانشجویان باید جریان‌ساز باشند.


حجت‌الاسلام محمد حسین قنادزاده ادامه داد: توقع جامعه آن است که دانشجویان دنباله رو و مجری فرمان احزاب و جریان‌های سیاسی نبوده و با انجام کارسیاسی مبتنی بر علم و آگاهی دنباله رو سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.


وی در پایان نهاد رهبری را نیز مانند بقیه دانشگاه بدور از جانبداری از هر طیف و جناحی دانست و خواستار بالابردن آستانه تحمل گروه‌های سیاسی شد.


حجت الاسلام محمد عرب‌نژاد معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دکتر بشیر ذوالعلی دبیر هیات نظارت بر تشکل‌ها نیز از سخنرانان دیگر این همایش بودند.


در پایان نیز اعضای تشکل‌ها و دبیران آنها نیز از نزدیک مشکلات خود را با رئیس و مسئولان واحد در میان گذاشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته