دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1398 - 11:46
نامه وزارت خارجه سوریه به شورای امنیت:

تجاوز تل‌آویو در راستای تلاش برای تداوم جنگ در سوریه انجام شد

وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی در راستای تلاش آنها برای ادامه یافتن جنگ تروریستی علیه سوریه انجام شده است.
کد خبر : 401825
6496be0b-bf06-47c4-9ee4-0f1da827de16.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سانا، وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه‌ جداگانه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت اعلام کرد تجاوز روز گذشته رژیم صهیونیستی در چارچوب تلاش مداوم برای طولانی‌تر کردن بحران سوریه و جنگ تروریستی انجام شد.


در این دو نامه از مجامع جهانی خواسته شده است تا مسئولیت خود را درقبال این تجاوز بپذیرند و تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی اتخاذ کنند.


دمشق تأکید کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل نیمه‌شب گذشته خلاف قطعنامه شماره 350 سال 1974 میلادی شورای امنیت درباره ترک مخاصمه میان دو طرف، بار دیگر به خاک جمهوری عربی سوریه تجاوز کرد. آنها با موشک‌های خود بر فراز خاک لبنان استان‌های دمشق، حومه دمشق و حمص را هدف حمله قرار دادند که به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن 21 نفر دیگر منجر شد.


وزارت امور خارجه سوریه افزود: استقرار و فعالیت نیروهای رژیم متجاوز اسرائیل در اطراف سوریه با هدف حمایت از تروریست‌ها و جلوگیری از اقدام ارتش سوریه و متحدانمان که هدفی جز نابودی گروه‌های تروریستی داعش و جبهة‌النصره و دیگر تروریست‌ها ندارند، انجام می‌شود.


در این نامه تأکید شده که تجاوزات رژیم صهیونیستی نه تنها نتوانسته مردم سوریه را بترساند، بلکه موجب اصرار بیشتر آنان برای پیروزی بر تروریسم و بازگشت دوباره جولان به خاک کشورشان شده است.


وزارت امور خارجه سوریه تصریح کرد: ادامه رویکرد خصمانه و خطرناک اسرائیل در سایه حمایت مداوم کاخ سفید از تل‌آویو و مصونیت این رژیم انجام می‌شود و ناشی از حمایت‌های واشنگتن و برخی دیگر اعضای شورای امنیت از صهیونیست‌هاست.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته