دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1398 - 11:39
رئیس مجلس شورای اسلامی:

همه به این نتیجه رسیدند که آمریکا ستمگر است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام افراد صاحب‌نظر در ایران که گاه نظرات متفاوتی هم داشتند، به این نتیجه رسیدند که آمریکا یک کشور ستمگر است.
کد خبر : 401819
636976698180263218_lg.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی که در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، اظهار کرد: تمام افراد صاحب‌نظر در ایران که گاه نظرات متفاوتی هم داشتند، به این نتیجه رسیدند که آمریکا یک کشور ستمگر است.


وی افزود: همه معتقد هستند آمریکا کشوری ستمگر است که با جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارد و اگر جریانات سیاسی را مشاهده کنیم حتی آنها که برخی نظرات متفاوتی در این‌خصوص ارائه می‌دادند هم معتقد هستند آمریکا دشمن ماست.


رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز همه با هر نوع نگاهی معتقد هستند که باید از امنیت ملی و منافع ملی کشور در برابر این دشمنی آمریکایی‌ها صیانت کرد و این موضوعی است که آقای ترامپ باید آن را بفهمد.


لاریجانی خطاب به آمریکایی‌ها خاطرنشان کرد: وقتی با زبان زور با یک ملت متمدن صحبت می‌کنید، ملت ما با یکدیگر همبستگی و اتحاد بیشتری پیدا می‌کنند و اگر این موضوع را بفهمید خیلی از مسائل در منطقه حل می‌شود.


وی تصریح کرد: مردم کشورمان و جریان‌های مختلف سیاسی در مسائل مربوط به امنیت ملی با یکدیگر متحد هستند و هرچه دشمنی آمریکایی‌ها در زبان زور خلاصه شود، این انسجام و وحدت هم بیشتر می‌شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ایرانی‌ها ثابت کرده‌اند که در برابر هجمه دشمن و بیگانگان اراده مستحکمی دارند که منشاء انسجام و وحدت است و این همبستگی ملی افتخارآفرین است.


لاریجانی ادامه داد: این وحدت و همبستگی مایه افتخار است که یک کرد می‌گوید من اول ایرانی هستم و سپس کردم که در سایر اقوام ترکمن، آذری، عرب و دیگر اقوام هم همینطور است و به دلیل ریشه تاریخی گسترده‌ای است که در ایران از آن بهره می‌بریم.


وی اضافه کرد: این ریشه تاریخی و سابقه تمدنی بزرگی که در کشور داریم از سوی آمریکایی‌ها قابل درک نیست و به همین دلیل رفتارشان مانند لات‌های عربده‌کش است و تناقض رفتار و گفتار آمریکایی‌ها همیشه برای همه روشن شده است به ویژه در حادثه حمله به همواپیمای مسافربری کشورمان که ابتدا اعلام کردند اشتباه شده و سپس مدال افتخار به فرمانده ناو جنگی دادند.


رئیس مجلس شورای اسلامی سابقه دخالت و دشمنی‌های آمریکایی‌ها با ملت ایران ازجمله کودتای 28 مرداد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آمریکایی‌ها این اشتباهات را در عراق و افغانستان هم تکرار کردند و با هزینه‌های زیاد به نتیجه‌ای دست نیافتند اما امروز هم واقعیت را درک نکرده و نمی‌فهمند که با چهار ناو نمی‌توانند ملت ایران را بترسانند و اینگونه اقدامات موجب همبستگی و وحدت مردم ایران می‌شود.


لاریجانی با اشاره به آخرین تحریم‌های اعلامی از سوی ترامپ عنوان کرد: آمریکایی‌ها رهبر معظم انقلاب را تحریم کرده‌اند در صورتی که ایشان میلیون‌ها مقلد دارند و فتوای ایشان مبنی بر حرام دانستن سلاح هسته‌ای این مطلب را می‌رساند که آمریکا همچنان اشتباهات خود را تکرار می‌کند.


وی تأکید کرد: ترامپ با تعدادی از کشورهای درب و داغون منطقه برای ائتلاف راه انداختن علیه جمهوری اسلامی ایران تماس گرفته اما آنها هم پاسخ مثبت به آمریکایی‌ها نداده‌اند زیرا می‌دانند که نباید با همسایه‌ای مانند ایران دشمنی کرد چراکه برای آنها هزینه خواهد داشت و امروز ترامپ از تهدیدهای روز اول به درخواست مذاکره بدون پیش‌شرط رسیده است.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته