دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1398 - 12:07
از تمرین نظامی تا فروش دستگاه‌ جاسوسی؛

قدمت روابط امنیتی و نظامی تل‌آویو و ابوظبی به 20 سال می‌رسد

گزارش برخی رسانه‌های غربی و صهیونیستی نشان می‌دهد که رژیم امارات از 20 سال گذشته تاکنون با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته است.
کد خبر : 401803
20182520826311.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سفر اخیر و چند روز گذشته وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به امارات نشان از برقراری ارتباط رسمی بین دولت امارات با رژیم اشغالگر قدس حکایت دارد.


البته برخی از رسانه‌های آمریکایی طول عمر ارتباط امارات و رژیم صهیونیستی را بسیار قدیمی‌تر معرفی می‌کنند. ابوظبی و تلآویو تلاش کرده‌اند که ارتباط خود را برای دو دهه مخفی نگه دارند، تا دولتمردان اماراتی در میان کشورهای اسلامی و عربی منزوی نشوند.


اما به‌تازگی مطبوعات آمریکایی از راز 20 ساله ارتباط امارات با صهیونیست‌ها پرده برداشته‌اند. همچنین مطبوعات رژیم صهیونیستی از سفرهای متقابل و تمرینات نظامی مشترک بین کشورهای عربی با این رژیم سخن به میان آورده‌اند. 


از جمله این ارتباطات مخفی بین امارات و صهیونیست‌ها باید به معامله اسلحه و انتقال تکنولوژی بین آنها نام برد. بخشی از این روابط به برنامه‌های جاسوسی بین امارات و رژیم صهیونیستی اشاره دارد. روزنامه صهیونیستی معاریو گفته که رابطه امنیتی صهیونیست‌ها با امارات برای تحویل تجهیزات جاسوسی و امنیتی از 15 سال گذشته آغاز شده است.


پدرخوانده این معاملات نیز یک بازرگان صهیونیست است که در گذشته، در ارتش این رژیم خدمت کرده است. از این گونه ارتباطات همچنین می‌توان به سفرهای متعدد رئیس سابق دستگاه اطلاعات و فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به امارات می‌توان اشاره کرد.


این دو نفر از افراد شریک در یک شرکت تخصصی برای حمل و نقل هوایی در امارات هستند و رئیس فعلی موساد هم برای برنامه‌ریزی درباره هماهنگی امنیتی به امارات سفر کرده بود. برنامه دیگر مخفی امارات و رژیم صهیونیستی حمایت هوایی نیروهای این دو رژیم از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، در جنگ علیه گروه‌های مسلح در شبه جزیره سینا است.


همچنین در گزارش الجزیره وابسته به قطر آمده که تیم نیروی هوایی امارات و رژیم صهیونیستی از نیروهای خلیفه حفتر در برابر دولت قانونی لیبی حمایت می‌کنند. این دو رژیم برای هماهنگی بیشتر در سال 2017 تمرینات مشترک نظامی تحت عنوان «کمربند سرخ» در یونان انجام داده‌اند.


گفتنی است در این گزارش آمده است که یکی از جنجال برانگیزترین معاملات، مابین ابوظبی و تل‌آویو به فروش سامانه «پگاسوس» برای شنود مسائل امنیتی و نفوذ در تلفن‌های همراه هوشمند بازمی‌گردد که این تکنولوژی جاسوسی از سوی امارات خریداری شده است. دولت این کشور از این امکانات برای رصد فعالیت مخالفان، مقامات و حکام عربی منطقه استفاده می‌کند.


در مجموع، طبق این گزارش و اسناد به‌دست آمده آن، ارتباط امارات در زمینه‌های نظامی، امنیتی با رژیم صهیونیستی به بیش از 20 سال پیش بازمی‌گردد.


انتهای پیام/4106/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته