دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1398 - 16:08
جنگ جدید واشنگتن و پکن؛

FBI دانشجویان چینی را جاسوس می‌داند؟

پلیس فدرال آمریکا بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران چینی را به دلیل اینکه آنها را جاسوس دولت پکن می‌داند تحت نظر گرفته است.
کد خبر : 401619
636800590050007516_md.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، با افزایش رقابت در حوزه‌های تکنولوژی، نظامی و تجاری بین دو کشور آمریکا و چین دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا به رفتار و عملکرد دانشجویان چینی فعال در این کشور مشکوک‌تر می‌شود.


همین اقدامات چینی‌ها و تلاش آنها برای عبور تجاری و اقتصادی از آمریکا نگرانی روز افزونی را برای دولت ترامپ و کاخ‌سفید ایجاد کرده است. دستگاه‌های جاسوسی آمریکا به طور فزاینده‌ای از دانشجویان، دانشگاهیان و پژوهشگران چینی در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جاسوسی هراس دارند.


کار به جایی رسیده که پای پلیس فدرال آمریکا هم به میان آمده است. FBI اعتقاد دارد که پکن برای رسیدن به آخرین تکنولوژی‌های نظامی جهان تلاش‌های زیادی می‌کند. در گزارش سازمان پلیس و اطلاعاتی آمریکا گفته شده که فرستادن برخی از دانشجویان چینی به آمریکا برای دستیابی به آخرین اطلاعات نظامی است.


ترس آمریکا از چین اما به همین‌جا ختم نمی‌شود. مجلس سنای آمریکا در همین رابطه طرحی را بررسی می‌کند تا ارائه ویزا به دانشمندان و محققان چینی که با نهادهای نظامی این کشور ارتباط دارند سخت‌تر شود. دور از انتظار هم نیست که کریستوفر رای، رئیس پلیس فدرال آمریکا تهدید اصلی در زمینه جاسوسی از آمریکا را چینی‌ها می‌داند.


او چین را خطرناک‌ترین کشور در زمینه جاسوسی برای آمریکا اعلام کرده است. این ترس آمریکا سبب شده تا اف‌.بی‌.آی بر دانشآموزان و پژوهشگران متخصص در علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی حاضر در آمریکا تمرکز جدی داشته باشد. این دلهره آمریکایی‌ها از چینی‌ها سبب شد تا دونالد ترامپ دستور ایجاد یک مرکز برای بررسی جاسوسی‌های اقتصادی و نظامی چین را صادر کند.


انتهای پیام/4106/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته