دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

سرپرست مرکز نیکشهر دانشگاه آزاد: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک ضرورت است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر اظهار کرد:‌ نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه برای نسل حاضر یک ضرورت است چرا که اگر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود جامعه در مسیر آرمان‌های اسلام و انقلاب حرکت خواهد کرد.
کد خبر : 40160

موسی رئیسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، از این دوران به عنوان زرین‌ترین برگ تاریخ کشور پس از انقلاب اسلامی یاد کرد و به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: هشت سال دفاع مقدس، آثار با ارزش و معنوی را بر جای گذاشت که نشانگر روزهای پرفراز و نشیب، تلخ و شیرین حماسه آفرینان صحنه‌های جنگ است.


این استاد دانشگاه افزود: جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان با تمام ویرانگری‌هایش دارای فرهنگ انتقالی به نسل‌های بعدی است که انتقال این فرهنگ و حماسه‌ها به نسل‌های بعدی و حفظ ارزش‌ها و آثار این سال‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید بدان توجه شود. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند«دوران هشت سال دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران است» بنابراین برای حفظ و انتقال این ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده و جوان کشور باید تلاش و کوشش فراوان کرد.


رئیسی خاطرنشان کرد: امروزه حضور اقشار مختلف مردم در یادمان‌ها و مناطق به جای مانده از حماسه‌های رزمندگان، فرصت مغتنمی برای آشناسازی آنان با روحیه شهادت طلبی و کمک به همنوع را در اذهان زنده کرده است و ما با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و عیادت و دید و بازدید از جانبازان و ایثارگران می‌توانیم نقش موثری در حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشیم.


وی گفت: دفاع مقدس باعث شد که خودمان را باور کنیم و با تکیه بر توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم، کشور را اداره کنیم و این خودباوری امروزه باعث شده که در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، دفاعی و ... پیشرفت کنیم.


رئیسی دیدار با خانواده شهدا، شرکت در مراسم دعای عرفه، عطر افشانی مزار شهدای گمنام، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس و مسابقه کتاب‌خوانی را از مهمترین برنامه‌های برنامه‌ریزی شده در هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب