دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1398 - 02:50
شهردار همدان در گفتگو با آنا:

جشنواره کتابخوانی رضوی در افزایش شور و شوق فضای شهری مؤثر است

شهردار همدان گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی به‌عنوان رویداد بزرگ فرهنگی در همدان در تقویت شور و نشاط شهری مؤثر است.
کد خبر : 401400
N82930002-72367715.jpg

عباس صوفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در همدان با بیان اینکه وجود ثامن‌الحجج(ع) همواره موجب خیروبرکت برای ایران اسلامی بوده است، اظهار کرد: دانش‌پژوهی و عالم‌پروری همواره یکی از تأکیدات ائمه اطهار(ع) بوده،به‌طوری‌که همه آنان به پرورش عالمان در عرصه‌های مختلف همت گماردند و در جلسات بحث و مناظره شرکتی فعال داشتند.


وی با بیان اینکه کتابخوانی سنت اهل‌بیت(ع) است و فرهنگ دینی ما همواره بر کسب علم تأکید داشته و دارد، افزود: متولیان فرهنگی جامعه باید بستر مناسب این کار را فراهم کنند. جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار است که همه اقشار جامعه و گروه‌های سنی را در این عرصه وارد می‌کند.


شهردار همدان با بیان اینکه استقبال مردم استان همدان برای شرکت در این جشنواره از آثار و برکات امام رضا(ع) است، عنوان کرد: کتابخوانی حرکت مثبت و مهم در ارتقای فرهنگ جامعه است و اگر موضوع آن شناخت اهل‌بیت(ع) نیز باشد، تأثیری چند برابر بر جای می‌گذارد.


صوفی با بیان اینکه نهادینه شدن کتابخوانی می‌تواند موجب تقویت باورهای دینی شود، خاطرنشان کرد: کتابخوانی افزایش آگاهی جامعه را به‌دنبال دارد و همین مسئله به رشد و پیشرفت شهر کمک خوبی خواهد کرد.


وی با تأکید بر اینکه رویکرد شهرداری در همه امور فرهنگی و با توجه به ارزش‌های دینی و انقلابی پایه‌گذاری شده است، توضیح داد: شهرداری همدان همواره حامی برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه در حوزه باورهای دینی و ارزش‌های انقلابی بوده و از این برنامه‌ها حمایت می‌کند.


شهردار همدان مطرح کرد: در حوزه جشنواره کتابخوانی رضوی نیز آنچه از عهده شهرداری برای معرفی جشنواره در شهر برمی‌آمد، انجام شد تا هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.


صوفی تصریح کرد: هرچه فضای فرهنگی شهر با رونق بیشتری همراه باشد بر میزان شور و شوق شهروندان خواهد افزود و جشنواره کتابخوانی رضوی در این مسیر پرفایده است.


به گزارش آنا، نهمين جشنواره كتابخواني رضوی توسط نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور و با همكاری بنياد فرهنگی هنری بين المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در راستای ترويج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی و مطالعه كتاب‌های مرتبط با سيره‌ ائمه‌ برگزار می‌شود.


این جشنواره از ابتدای اردیبهشت‌ماه 98 آغاز و تا 28 خردادماه پیش‌بینی شده بود که به‌دلیل استقبال مردم و درخواست استان‌ها تا 15 تیرماه تمدید شد.


در این دوره از جشنواره ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک ۴تا ۱۲ سال»، «نوجوان ۱۳ تا ۱۷ سال» و «جوان و بزرگسال ۱۸ سال به بالا» معرفی شده که افراد پس از مطالعه آن در مسابقات مختلف چهارگزینه‌ای، نقاشی و پویش شرکت می‌کنند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته