دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1398 - 12:26
موسوی مطرح کرد:

نقش مهم «وقف» در حوزه‌های پژوهشی و فناوری

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌رضوی گفت: در حوزه‌های فعالیت‌های پژوهشی و فناوری که زمان و منابع زیادی می‌خواهند وقف بسیار کمک‌کننده است.
کد خبر : 401373
ContentImages_291574.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری خراسان‌رضوی، کوکب موسوی در نخستین جلسه کمیته وقف علم و فناوری استان سال 98 که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حساسیت‌های موجود در کشور به این نتیجه می‌توان رسید که راهی مهم پیشرفت و توسعه کشور از طریق توسعه فناوری و خلق دانش‌های جدید است.


وی با بیان اینکه با اعتبارات محدود دولتی نمی‌توان به توسعه رسید و در پژوهش و فناوری هم نمی‌توان موفق بود، افزود: اگر درصد پژوهش در کشورهای دیگر از تولید ناخالص ملی میزان بالایی هست به کمک منابعی بوده که از منابع غیردولتی جذب شده است.


معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: در این برهه که با محدودیت منابع مواجه هستیم باید به دنبال خلق منابع جدید و پایدار برویم که یکی از مهم‌ترین این منابع مسئله وقف است.


موسوی تصریح کرد: برای بسیاری از فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های پژوهشی که در درازمدت جواب می‌دهند و یا فعالیت‌های حوزه فناوری که احتیاج به منابع زیاد دارند وقف بسیار کمک‌کننده است؛ چون عموماً سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها ندارند و دنبال پروژه‌هایی هستند که سریع‌تر برگشت سرمایه‌شان را تضمین کند.


وی تشریح کرد: از اعتماد و اتفاق‌نظری که در استان به وجود آمده است می‌توان استفاده کرده و در حوزه‌هایی مثل پژوهش و فناوری فعالیت‌های خوبی را در استان رقم زد.


معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌رضوی مطرح کرد: امیدواریم که اتحاد به وجود آمده بین ارکان حکومت در این استان باعث تحولی خوبی در حوزه اجتماعی و فرهنگی شود و مشابه مثلث توسعه اقتصادی را با دستوری که هفته گذشته استاندار در جلسه شورای مدیران دادند در حوزه اجتماعی پیش ببریم.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

برچسب ها: توسعه فناوری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته