دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1398 - 13:20
رئیس هیئت‌مدیره بنیاد برکت:

هدف دوره‌های تسهیل‌گری ایجاد اشتغال برای روستاییان است

رئیس هیئت‌مدیره بنیاد برکت گفت: امسال دومین دوره تسهیل‌گری مناطق محروم آغاز می‌شود که تمرکز آن بر روستاها بوده و هدف این دوره ایجاد اشتغال برای روستاییان و خانواده‌های آنهاست.
کد خبر : 401357
354386_759.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمود عسکری‌آزاد در آیین افتتاح دومین دوره آموزش تسهیل‌گران اقتصادی اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که صبح امروز در سالن شهید مطهری دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: امسال دومین دوره تسهیل‌گری مناطق محروم آغاز می‌شود که تمرکز آن بر روستاها است. هدف این دوره ایجاد اشتغال برای روستاییان و خانواده‌های آنهاست.


وی افزود: با مقایسه وضعیت اشتغال در ایران با کشورهای منطقه آسیا و ایران به سه چالش برخورد می‌کنیم.


رئیس هیئت‌مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه مشکل اول، تعداد شاغلان است، ادامه داد: تعداد افراد شاغل به نسبت جمعیت در مقایسه با سطح منطقه و جهان بسیار پایین است. این در حالی است که برای تشخیص سطح بیکاری، کسانی را اعلام می‌کنند که خودشان اعلام بیکاری کرده‌اند، در صورتی که برای بررسی میزان بیکاری باید بار تکفل افراد بررسی شود.


وی در خصوص این موضوع گفت: بار تکفل یعنی نسبت شاغلان به جمعیت، که در دنیا میانگین آن 2.2 نفر در سطح جهان است اما این آمار در کشور ما 3.3 است. یعنی به ازای هر 3.3 نفر، یک نفر شاغل است.


عسکری‌آزاد ادامه داد: با این آمار در حال حاضر 24 میلیون نفر شاغل در کشور وجود دارد که باید آمار آن 12 میلیون نفر افزایش یافته و به 36 میلیون نفر برسد.


رئیس هیئت‌مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مشکل دوم را بهره‌وری نیروی کار عنوان کرد و گفت: مشکل سوم بحث اشتغالی است که موجب مهاجرت می‌شود.


وی تصریح کرد: برای بالا بردن بهره‌وری در کار باید ورودی کاهش و خروجی افزایش داشته باشد و اولین سرمایه، مردم هستند که باید به آن اتکا کرد. این در حالی است که الان ظرفیت‌های مردم بارور نشده است.


عسکری‌آزاد در پایان گفت: بنیاد برکت نخستین نهادی است که از ورود تسهیلگران برای ایجاد اشتغال استفاده کرده است.


انتهای پیام/4087/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته