دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1398 - 11:00
بیانیه وزارت امور خارجه عراق:

عراق در تنش میان ایران و آمریکا بی‌طرف است

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع این کشور در قبال تنش میان ایران و آمریکا بی‌طرفی مثبت است.
کد خبر : 401343

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سومریه‌نیوز، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای بر پایبندی این کشور بر بی‌طرفی مثبت در قبال تنش میان آمریکا و ایران تأکید کرد.


احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت: این وزارتخانه معتقد است می‌توان توافقاتی برای پایان دادن به اختلاف‌ نظر و تنش موجود به وجود آورد، این توافقات باید به‌گونه‌ای باشد که منافع دو طرف‌ تنش را حفظ کند که این موضوع به نوبه خود بازخورد مثبتی بر امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت، زیرا همه طرف‌ها می‌دانند که منطقه تحمل هیچ اقدام تنش‌زای دیگر را ندارد و به تازگی از رنج ایجاد شده به‌وسیله گروه تروریستی داعش در حال رهایی و بهبود است.


وی افزود: بغداد خواهان حمایت از روند ثبات و توازن است و از روابط راهبردی با آمریکا حمایت می‌کند؛ علاوه بر این ما روابطی راهبردی و تاریخی با کشور همسایه یعنی ایران داریم. این وضعیت به عراق فرصت داده است تا مکانی برای پیام‌های منعطف و متوازن در راستای امنیت و ثبات منطقه باشد.


سخنگوی وزارت امور خارجه عراق درباره موضع اخیر عراق در نشست سران کشورهای عربی در راستای افزایش تنش با ایران و مواضع مخالف آمریکا و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس تصریح کرد: عراق همواره موضع واحدی در قبال همه کشورها داشته و روابط عراق و کشورهای خلیج (فارس) بسیار خوب و در حال گسترش است.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته