دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پس از دروغ‌های تبلیغاتی انگلیس و آمریکا؛

دانشگاه‌ها باید تبلیغات دقیق داشته باشند

در کشورهای انگلستان و آمریکا شکایات در خصوص تبلیغات فریبکارانه دانشگاه‌ها تنها زمانی مشخص می‌شود که گزارشی در این باره به صورت عمومی منتشر شود.
کد خبر : 401339
london_piccadilly.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، بسیاری از متخصصان آموزشی بر این باورند که دانشجویان باید براساس اطلاعات درست و دقیق تصمیمی آگاهانه در خصوص مؤسسه آموزش عالی مورد نظرشان بگیرند.


انتخاب دانشگاه تأثیر بزرگی بر آینده دانشجویان دارد و در کشورهایی که آموزش عالی بدهی‌های تحصیلی زیادی به بار می‌آورد، می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.


در برخی از کشورها قوانینی وجود دارد که دانشگاه‌ها را موظف به ارائه اطلاعات دقیق در تبلیغات می‌کند. با این حال گزارش‌های اخیر نشان می‌‌دهد که اکثر مؤسسات آموزش عالی از اطلاعاتی برای تبلیغ استفاده می‌کنند که باعث گمراهی دانشجویان می‌شود.


گفتنی است که وقتی از اطلاعات نادرستی که مؤسسات آموزش عالی برای تبلیغ و جذب دانشجو استفاده می‌کنند، شکایت می‌شود، دانشگاه‌ها وعده می‌دهند که این اشتباهات دیگر تکرار نمی‌شود. با این حال هیچ جزئیاتی از شکایت یا قوانین نقض‌شده به بیرون درز نمی‌کند.


براساس قوانین، دانشجویان حق دارند از هر گونه تحولات در دانشگاه که پتانسیل تغییر تصمیم را دارد، اطلاع داشته باشند.


اطلاع‌رسانی براساس داده‌های دقیق و درست برای مؤسسات آموزش عالی که قصد دستیابی به استانداردهای آموزشی بالاتر را دارند، مفید است. عدم اطلاع‌رسانی دقیق، مانع از یادگیری در مورد محدودیت‌های استفاده از تفسیر خلاقانه اطلاعات در تبلیغات می‌شود.


در حال حاضر در کشورهای انگلستان و آمریکا شکایات در خصوص تبلیغات فریبکارانه دانشگاه‌ها تنها زمانی مشخص می‌شود که گزارشی در این باره به صورت عمومی منتشر شود.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش عالی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب