دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1398 - 22:15
آیت‌الله اعرافی:

حرمت‌شکنی فیضیه آغاز اوج‌گیری انقلاب اسلامی بود

امام‌جمعه قم حرمت‌شکنی مدرسه فیضیه را آغاز اوج‌گیری انقلاب اسلامی برشمرد.
کد خبر : 401284
IMG_۲۰۱۹۰۶۲۹_۲۰۰۱۲۳.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در مراسم گرامیداشت حادثه بیست و پنجم شوال سالروز حمله رژیم ستمشاهی به حوزه علمیه در جمع مسئولان استانی و روحانیون مدرسه فیضیه اظهار کرد: حادثه فیضیه یک حلقه در زنجیره طولانی انقلاب اسلامی است؛ بنابراین حادثه فیضیه نقطه عطف تاریخی در سرنوشت روحانیت و نهضت بزرگ انقلاب بود که باید صاحب‌نظران در تحلیل این روز بنویسند و آرای جدید ارائه کنند.


اعرافی


وی افزود: در حادثه فیضیه رژیم ستمشاهی با پشتیبانی مستکبران  وارد یک حرمت‌شکنی بزرگ شد.


امام‌جمعه قم با اشاره به شخصیت حضرت آیت‌الله گلپایگانی گفت: محور این مقاومت در برابر رژیم ستمشاهی در روز حرمت‌شکنی مدرسه فیضیه یک مرجع عالی‌مقام بود.


اعرافی افزود: آیت‌الله گلپایگانی مظهر متانت و نوآوری و مرد میدان‌های سخت مبارزه بود.


امام جمعه قم افزود: عهدشکنی، تحریم و تهدید برای آن است که صدای فیضیه و انقلاب اسلامی خاموش شود؛ اما مستکبران عالم بدانند که امروز فیضیه بیدار و قم هوشیار است و همه  امت اسلام مقابل نیت مستکبران خواهند ایستاد و دماغ آنان را به خاک خواهند مالید.


وی خطاب به مسئولان نظام افزود: مسئولان ما با الهام از گفتمان حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی باید مقابل مستکبران بایستند.


اعرافی با تاکید بر اینکه فیضیه در کنار مردم ایران و امت اسلام است، گفت: باید مقابل زورگویان ایستاد و مقاومت کرد.


وی افزود: امام (ره) از حادثه حرمت‌شکنی فیضیه به‌عنوان دستمایه‌ای برای گسترش انقلاب اسلامی استفاده کرد و به عنوان پرچمی پرافتخار به اهتزاز درآورد.


امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به شخصیت امام صادق  علیه‌السلام و گرامیداشت سالروز شهادت آن امام همام افزود: مذهب و مکتب پرافتخار ما به مکتب امام صادق مزین شده و مکتب جعفری نام گرفته است؛ زیرا اگر صادقین و باقرین نبودند، عاشورا و میراث پیامبر باقی نمی‌ماند.


اعرافی تاکید کرد: علما این میراث را برای امروز ما و جامعه بشری به ارث گذاشتند و از آن صیانت کردند.


وی گفت: هیچ کتابی از کتاب‌های فقهی را نمی‌بینیم که در آن از امام صادق نقل نشده باشد؛ امام صادق پایه‌های معارف اسلامی را بنا نهاد که دنیایی از معارف در سخنان امام صادق وجود دارد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته