دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1394 - 11:04

نماینده آمریکا در سازمان ملل: تعداد رهبرانی که امسال در مجمع عمومی شرکت می‌کنند کم‌سابقه است

در هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد، مجمع عمومی این سازمان از روز جمعه آغاز به‌کار می‌کند و انتظار می‌رود شمار رهبرانی که در این دوره شرکت می‌کنند، کم‌سابقه باشد.
کد خبر : 40123

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز چهارشنبه گفت: تعداد رهبران بلندپایه‌ای که در این دوره از مجمع عمومی حاضر خواهند شد، احتمالا رکورد جدیدی ثبت خواهد کرد.


براساس این گزارش، «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «رائول کاسترو» رئیس‌جمهوری کوبا از جمله رهبرانی هستند که امسال به نیویورک سفر می‌کنند.


حضور رئیس‌جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل


«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری کشورمان بامداد فردا (پنج‌شنبه) راهی نیویورک می‌شود تا در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.


رئیس‌جمهوری در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تبیین نظرات ملت ایران درباره مهمترین موضوعات بین‌المللی، دیدارهایی با روسا و مقام‌های سایر کشورها خواهد داشت. سال گذشته 30 ملاقات از میان 50 ملاقات با رئیس‌جمهوری پذیرفته شد ولی امسال درخواست ملاقات با رئیس‌جمهوری، حدود 120 ملاقات است و در نهایت 40 ملاقات پذیرفته خواهد شد.


همچنین دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا و گفت‌وگو با شبکه‌های مختلف تلویزیونی از دیگر برنامه های روحانی در این سفر است.


سفر امسال «روحانی» در حالی انجام می شود که ایران موفق به امضای برنامه جامع اقدام مشترک هسته‌ای با شش قدرت جهانی شده است و قرار است در حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل کمیسیون اجرای برجام تشکیل شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته