دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1398 - 11:56

پوتین: آمریکا به همکاری خود در زمینه تغییرات آب و هوایی ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهور روسیه از موافقت آمریکا با همکاری در زمینه کاهش تأثیرات تغییرات آب و هوایی خبر داد.
کد خبر : 401226
50.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المیادین، ولادیمیر پوتین در پایان اجلاس گروه 20 در اوزاکای ژاپن در کنفرانسی خبری گفت: ما در آینده نتیجه اجلاس گروه 20 در اوزاکا را پیگیری می‌کنیم.


وی افزود: آمریکا موافقت خود را با همکاری در زمینه کاهش تأثیرات تغییرات آب و هوایی اعلام کرده است.


رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: ارتباط ما با شرکایمان همیشه دوجانبه است و درباره سوریه به همکاری و تعامل سازنده با آمریکا ادامه می‌دهیم. سطح روابط تجاری با آمریکا از نظر ما مناسب نیست و مسکو در برابر هرگونه زیاده‌خواهی می‌ایستد.


پوتین با بیان اینکه هسته‌ای تروریستی همچنان در سوریه فعال هستند، گفت: همکاری‌های میان روسیه و آمریکا در رابطه با سوریه در سطح کارگروه‌های  تشکیل شده با موفقیت در جریان است و نیازی به ورود و مشارکت سران دو کشور وجود ندارد.


پوتین گفت: روسیه با عربستان در زمینه کاهش تولید نفت هم‌عقیده است. در دیداری که با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان انجام دادم توافق کردیم تا سطح فعلی تولید نفت که در اجلاس قبلی اوپک مشخص شده بود، حفظ شود.


وی دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه این اجلاس را «خوب و عملگرایانه» توصیف کرد و افزود: ترامپ و من به وزیران امور خارجه کشورهایمان دستور داده‌ایم تا گفتگوهای مشورتی را درباره پیمان استارت آغاز کنند؛ هر چند که هنوز مشخص نیست آیا این گفتگوها می‌تواند در راستای تمدید پیمان استارت سازنده باشد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته