دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1394 - 10:46

قائم‌مقام وزیر بهداشت: درباره به خطر نیفتادن جان مادران باردار نمی‌توانیم سند ششدانگ دهیم

قائم‌مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه نمی‌توانیم سند ششدانگ دهیم تا به دلیل نبود متخصص بیهوشی و اشکالات دیگر جان مادران باردار به خطر نیفتد، گفت: وقتی سالانه بیش از 1.5 میلیون تولد زنده در ایران محقق می‌شود، مسلما درصدی از این اشکالات اجتناب‌ناپذیر است، هرچند یک مورد نیز از نظر ما قابل پذیرش نیست.
کد خبر : 40120

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی در حاشیه دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیهوشی مراقبت‌های ویژه و درد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر مرگ مادر باردار جاسکی توضیح داد: پس از اطلاع از این اتفاق تیم کارشناسی به جاسک اعزام شد، حدود 13 مصاحبه با افراد مختلف صورت پذیرفت. نزد خانواده متوفی رفتیم و از آنها عذرخواهی کردیم و اشکالات این کار نیز درآمد که بخشی از آن قصور مدیریتی بود و بخشی نیز اشکالات فنی داشت و در نهایت بخشی نیز به دلیل اشکالات قضاوت و فنی بود.


قائم‌مقام وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد به دلیل نبود متخصص بیهوشی و اشکالات دیگر جان مادران باردار به خطر نیفتد، عنوان کرد: ما که نمی‌توانیم سند ششدانگ در این باره تضمین بدهیم ولی پرسش مطالبه‌گرانه‌ای است و کاشف آن هم این است که ما باید تعهدات مدیران ارشد را بالا ببریم. به طوری که حتی در مرگ مادران باردار وزیر بهداشت به طور مستقیم درگیر می‌شوند.


وی ادامه داد: درباره مرگ این مادر باردار جاسکی نیز باید عنوان کنم که با وجود آنکه نزدیکترین سیستم بهداشتی برای این فرد متوفی 120 کیلومتر فاصله داشت،در طول 9 ماه، 9 بار این مادر جاسکی تحت ویزیت قرار گرفته بود ولی در نهایت به دلیل اشکالاتی که عنوان شد این مشکل رخ داد و ما نیز با مقصران برخورد و به مراجع قضایی معرفی کردیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته