دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1394 - 10:53

بزرگترین مسجد اروپا در مسکو افتتاح می‌شود + تصاویر

مسجد جامع مسکو پس از چند سال عملیات ساختمانی، امروز چهارشنبه در مراسمی رسمی با حضور رئیس‌جمهوری روسیه و سران برخی کشورهای اسلامی افتتاح خواهد شد.
کد خبر : 40107

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری انا به‌نقل از «اسپوتنیک»، این مسجد پس از بازسازی تقریبا 10 ساله، با دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری درباره اتمام هرچه سریع‌تر عملیات ساختمانی، به‌عنوان بزرگترین مسجد سراسر اروپا معرفی شد.


براساس این گزارش، ساختمان جدید مسجد جامع مسکو مساحتی حدود ۱۸ هزار و ۹۰۰ مترمربع دارد و می‌تواند ۱۲ هزار نمازگزار را در خود جای دهد و تا حد زیادی می‌تواند پوشش‌دهنده حضور نمازگزاران در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی باشد. علاوه بر این، در فضای مسجد جامع مسکو مرکز فرهنگی و اسلامی و در بخشی از ساختمان مسجد، سالن‌های اجتماعات و نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است که این موارد، مسجد را تبدیل به بزرگترین مجتمع اسلامی اروپا نیز کرده است.


این ساختمان شش طبقه دارد و ارتفاع مناره‌های آن ۷۲ متر و ارتفاع گنبد آن ۴۶ متر است و در یکی از خیابان‌های مرکز مسکو به نام «پراسپکت میرا» واقع شده است.


آنگونه که برخی منابع اطلاع داده‌اند، کشورهای ترکیه و فلسطین در تامین بخشی از هزینه‌های مالی و همچنین در طراحی و معماری مسجد نقش داشته‌اند و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز مبلغ 100هزار دلار برای کمک به توسعه و بازسازی مسجد جامع مسکو اهدا کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته