دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دوباره شهید آوردند؛

پیچیدن عطر مقاومت و حماسه در خیابان‌های تهران

مردم تهران پس از وداع با پیکر ۱۵۰ شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس این شهدا را از مقابل دانشگاه تهران تا معراج‌الشهدا تشییع می‌کنند.
کد خبر : 401024
photo_2019-06-27_11-50-03.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، بار دیگر عطر شهادت و غریو حماسه تهران را فرا گرفت؛ در آغازین روزهای تابستان داغ تهران، امروز کبوتران خونین‌بال و گمنام بر روی دوش مردم قدردان تهران تشییع شدند.



در جریان آیین تشییع پیکر پاک 150 شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس که صبح امروز از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد، کاروان عاشوراییان پس از مراسم تشییع و بدرقه، در مسیر معراج‌الشهدا وارد خیابان حافظ شده و از مقابل ساختمان خبرگزاری آنا نیز عبور کردند. این در حالی بود که به‌رغم به پایان رسیدن مراسم اصلی در خیابان انقلاب و پراکنده شدن بخشی از جمعیت به خاطر سرعت گرفتن خودروهای حامل شهدا، همچنان تعداد زیادی از تشییع‌کنندگان دل‌سوخته همراه این کاروان بودند و همراه با نوای جانسوز مداحان اهل‌بیت (ع) اشک‌ریزان زمزمه فراق سر می‌دادند. وداعی که با ذکر مصیبت و یاد امام حسین (ع) همراه است و مگر امکان دارد برای این گمنامان زمین و آشنایان آسمان تشییع گرفت و از ارباب و مقتدایشان یادی نکرد.



حضور کاروان شهدا و بدرقه‌کنندگان آنها فضای خیابان‌های منتهی به معراج‌الشهدا را معطر کرده و حال و هوایی حماسی به آن بخشیده بود. حسی که ترکیبی از غرور، حزن و حسرت جاماندگی بود. همکاران تحریریه خبرگزاری آنا هم در زمان عبور کاروان شهدای گمنام به پاس مجاهدت‌های بااخلاص این فرزندان اسلام و ایران در این مراسم معنوی شریک شدند و لحظاتی را با یاد شهدا و غم فراق آن‌ها سپری و چند قدمی آن‌‌ها را به سمت معراج‌الشهدا مشایعت کردند.


انتهای پیام/4028/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
۰
از کاروان عشق جاماندیم....با حسرت
هلدینگ شایسته