دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1398 - 20:40

دبیر کل ناتو: روسیه به پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد بازگردد

دبیر کل ناتو بر بازگشت روسیه به پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای میان برد تاکید کرد و گفت: چنانچه روسیه به این پیمان بازنگردد با پاسخ ناتو روبرو خواهد شد.
کد خبر : 400983
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، در کنفرانس دو روزه‌ای که وزرای دفاع ناتو در بروکسل برگزار کردند ینس استونبرگ، از وجود تهدید در این حوزه ابراز نگرانی کرد.


وی از بحث در مورد اقدامات متقابل در صورت عدم بازگشت روسیه به این پیمان سخن گفت و افزود ناتو به اجماع لازم برای برخورد با اقدامات روسیه دست‌یافته است.


دبیرکل ناتو با اشاره با افزایش سطح درگیری آمریکا و روسیه در مناطق حساس جهان، عدم پایبندی به این پیمان را مانع مهمی در کنترل اوضاع ئانست و روسیه خواست هر چه زودتر در این خصوص نظر نهایی خود را اعلام کند.


به گزارش آنا، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، پیمانی است که بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی برای حذف موشک‌های میان‌بُرد و کوتاه‌بُرد منعقد شده است که در سال ۱۹۸۷ و پس از فروپاشی شوروی با روسیه مجدداً امضا شد.


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۰۱۸ به دلیل نقض مکرر این پیمان توسط روسیه، از آن  خارج شد و روسیه نیز در روز بعد به همین اقدام دست زد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ناتو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته