دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1394 - 08:28

یک فرمانده نیروهای مردمی در عراق: اگر حمایت‌ ایران‌نبود، ابوبکرالبغدادی امروز در منطقه الخضراء بود

یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق تاکید کرد اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق نبود، سرکرده تروریست‌های داعشی اکنون در منطقه الخضرای بغداد جولان می‌داد.
کد خبر : 40086

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از تسنیم، ریان الکلدانی از فرماندهان نیروهای مردمی عراق بر عزم راسخ مسئولان نیروهای مردمی بر رسوا کردن سیاستمداران حامی داعش در دولت عراق تاکید کرد.


وی تاکید کرد اگر نقش ایران در عراق و حمایت‌هایش نبود، ابوبکرالبغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در منطقه الخضراء (منطقه استراتژیک بغداد که تمام مراکز دولتی و سفارتخانه‌های خارجی در آن واقع است)، جولان می‌داد.


الکلدانی افزود ایران از ما حمایت تسلیحاتی و مشاوره‌ای کرده است و اگر این حمایت‌ها نبود، ابوبکرالبغدادی اکنون در منطقه الخضرای بغداد بود.


این فرمانده نیروهای داوطلب مردمی افزود همچنان سیاستمدارانی در دولت عراق حضور دارند که با داعش همکاری‌ می‌کنند و به این گروه تروریستی برای ورود به موصل کمک کردند. ما دلایل و مدارکی در این زمینه در اختیار داریم که پس از آزادسازی این شهر برای رسوا کردن آنها ارائه خواهیم کرد.


الکلدانی افزود داعش سرطانی خبیث و شومی است که اگر در عراق، نابود نشود، به تمام کشورها منتقل خواهد شد.


وی گفت هنگامی که داعش به اربیل نزدیک شده بود، مسعود بارزانی(رئیس منطقه کردستان عراق) با سرلشکر قاسم سلیمانی (برای کمک) تماس گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: ابوبکر بغدادی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته