دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1394 - 00:52

ادعای غرامت 10 میلیون دلاری شان پن در مورد اتهام سوءرفتار با زنان

شان پن، بازیگر مشهور آمریکایی که گرایش سیاسی او همیشه جنجال‌ساز بوده، از کارگردان سیاهپوست «پیشخدمت» که به جنبش حقوق مدنی سیاهان می‌پرداخت به دادگاه شکایت برده است.
کد خبر : 40084

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، شان پن بازیگر برنده دو جایزه اسکار «رودخانه میستیک» و «میلک» از لی دنیلز کارگردان نامزد دو جایزه اسکار برای فیلم «پرشِس» و همچنین سازنده «پیشخدمت» شکایت و ادعای 10 میلیون دلار غرامت کرده است.


بازیگر «21 گرم» و «من سام هستم» خواستار آن شده که دنیلز به علت اتهامی که در مورد سوء‌رفتار با زنان به وی وارد آورده است، غرامت بپردازد و از او اعاده حیثیت کند.


به گزارش ورایتی، دنیلز این اتهام را در جریان مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر بر زبان آورده است. لی دنیلز که این روزها سرگرم نوشتن و کارگردانی سریال تلویزیونی «امپراتوری» برای شبکه فاکس است در این گفت‌و‌گو در تشریح شخصیت اصلی سریال «امپراتوری»، یکی از مشاهیر صنعت موسیقی که ترنس هاوارد بازیگر سیاهپوست «پیشخدمت» ، «تصادف» و «مرد آهنی» نقش او را بازی کرده، گفته است که این بازیگر از لحاظ حقوقی با همان مشکلی رو‌به‌روست که برخی از بازیگران دیگر با آن مواجه بوده‌اند.


وی گفته است که هاوارد «کاری متفاوت با آنچه مارلون براندو یا شان پن انجام داده‌اند، نکرده است. همه‌اش هم به‌خاطر آن است که ناگهان آن روی سگش بالا می‌آید.» ترنس هاوارد با کیفرخواستی در مورد سوء‌رفتار با همسرش مواجه است.



ترنس هاوارد


شکایت شان پن از لی دنیلز روز سه‌شنبه به دادگاه عالی نیویورک تسلیم شده است. در این دادخواست با اشاره به پرونده قضایی ترنس هاوارد که «بر اساس گزارش‌ها و با اقرار در ملاء عام موضوع سوء‌رفتار فیزیکی با دست‌کم یک زن در موردش مطرح است و کمابیش پنج بار به اتهام اعمال خشونت‌بار علیه زنان باز داشت شده است» گفته شده که «لی دنیلز ادعای کذبی مطرح کرده یا تلویحاً پن را با چنین اتهامی گناهکار قلمداد کرده است که پیوسته اقدامات خشونت‌بار علیه زنان از او سر می‌زند. در حالی که پن هرگز اذعان نکرده که کشیده‌ای به صورت زنی زده یا مرتکب سوء‌رفتاری علیه شخص دیگری شده است.»


سخنگوی دنیلز هنوز حاضر به اظهار نظر در مورد این دادخواست نشده است.


شان پن 55 ساله یکی از چهره‌های جنجالی هالیوود از لحاظ اظهارات و اقدامات سیاسی است تا جایی که «پسربچه بد هالیوود» را به او داده‌اند. لی دنیلز نیز از لحاظ سیاسی در طیف چپ ایالات متحده آمریکا و با پن در یک جبهه قرار دارد و بارها به مسائل نژادی و جنبش حقوق مدنی سیاهان آمریکا پرداخته است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته