دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 19:31
فرمانده نیروی انتظامی:

8 سال دفاع مقدس در عرصه سیاسی ما را به وحدت رساند/ تحریم ها باعث خود کفایی ایران شد

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس باعث شد در عرصه سیاسی به وحدت برسیم گفت: ما در بعد اقتصادی نیز پیشرفتهای زیادی داشتیم هر چند در این مدت تحریم بودیم اما در این تحریم ها به خودکفایی رسیدیم.
کد خبر : 40073

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری در سومین مراسم محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت ناجا با بیان اینکه 35 سال از شروع جنگ تحمیلی می گذرد که به معنای واقعی کلمه به جمهوری اسلامی تحمیل شد، اظهار کرد: صدام با حمایت تمام کشورهای دنیا و خصوصا حمایت آمریکا و اسرائیل و انگلیس به کشور ما حمله کرد و در آن زمان ما به دلیل نوپا بودن انقلاب و جمهوری اسلامی آمادگی کامل برای دفاع نداشتیم.


وی افزود: اما روحیه ای توسط امام راحل به مردم ایران و رزمندگان دلاور داده شد که موفق شدند کاری را انجام دهند که تمام دنیا را متعجب کردند و این سوال پیش آمد که آیا می شود بدون تجهیزات و امکانات پیشرفته چنین موفقیتی را بدست آورد. این موضوع نشان می دهد انسان ها اگر برای رضای خدا کاری را انجام دهند و با اخلاص باشد انجام هر کاری امکان پذیر است.


سردار اشتری تصریح کرد: روحیه جهادی و توکل به خداوند و هدایت های حضرت امام (ره) باعث شد در 8 سال جنگ نابرابر دفاع جانانه ای از کشور داشته باشیم که امروز باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است و ملت ما به 8 سال دفاع مقدس خود افتخار می کند.


فرمانده ناجا با بیان اینکه ما به دنبال جنگ خسارت هایی را متحمل شدیم اضافه کرد: اما آن گونه که امام راحل فرموده بودند تمام این اتفاقات برای ما توفیق بود، 8 سال جنگ باعث شد ما در عرصه سیاسی وحدت پیدا کنیم همچنین در عرصه فرهنگی ذخیره ای را بدست آوردیم. امروز جوانان ما به همان دوران تکیه و افتخار می کنند و تمام تلاش خود را به کار می برند تا روحیه انقلابی را زنده نگه دارند.


سردار اشتری با بیان اینکه ما در بعد اقتصادی پیشرفت هایی نیز داشتیم اضافه کرد: هر چند ما در مدتی تحریم بودیم اما این تحریم ها باعث شد ما امروز به خودکفایی برسیم. امروز تمام دنیا شاهدند که جمهوری اسلامی ایران یک کشور قوی و مقتدر است و هر زمانی از تمامیت ارضی خود جانانه دفاع می کند.


این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این موضوع که نه کسی به ما کمکی کرد و نه امکاناتی در اختیار ما قرار داده شد تصریح کرد: این خواست خدا و اخلاص و هدایت امام (ره) و مقام معظم رهبری بود که بالاترین سرمایه را برای کشور ما به ارمغان آورد و ما باید امروز راه شهدا را ادامه دهیم و روحیه جهادی داشته باشیم. نیروی انتظامی با داشتن عزیزانی از جان گذشته و ایثارگر به دفاع خود همچنان ادامه می دهد و مصداق این که می گوییم دفاع همچنان باقی است در نیروی انتظامی قابل مشاهده است.


فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما در نیروی انتظامی بیش از 14 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم گفت: همچنین ما در دوران دفاع مقدس سه هزارو 700 شهید را در عرصه مبارزه تقدیم انقلاب اسلامی کردیم و امروزه نیز در عرصه مبارزه با اشرار و کسانی که به حق مردم تجاوز می کنند هر هفته شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی می کنیم.


وی تصریح کرد:طبق فرمایش مقام معظم رهبری کسانیکه در نیروی انتظامی فعالیت می کنند مصداق مجاهدین هستند و این بالاترین افتخار برای ماست. ما تلاش می کنیم در زنده نگه داشتن روحیه ایثار و شهادت و همچنین استمرار نظم و امنیت و آرامش در کشور بیش از پیش موفق شویم. وظیفه ما دفاع و جهاد در این عرصه است و به فرموده مقام معظم رهبری نیروی انتظامی مظهر اقتدار جمهوری اسلامی است. امروزه ما با تمام توان و با تبعیت از شهدا برای مقابله با زورگویی و ستم و کسانی که به حق خود قانع نیستند و حقوق دیگران را زیر پا می گذارند مبارزه می کنیم. انشاءا... بتوانیم پیرو راه شهدا و جانبازان باشیم.


سردار اشتری از پیشکسوتان حاضر در مجلس خواست نیروی انتظامی را در راستای اجرای ماموریت ها یاری کنند و ادامه داد: شما مظهر تجربه و دارای اندوخته های ارزشمند هستید و همان گونه که همکاران ما در ژاندارمری، کمیته و شهربانی زحمت کشیده اند و تجربیات خود را ثبت و ضبط کرده اند، شما نیز ما را در این راه یاری کنید. امروز تنوع ماموریت و تنوع پراکندگی آنها بر کسی پوشیده نیست و ما در راستای بار مسئولیتی که حضرت آقا بر دوش ما گذاشته اند و به این موضوع افتخار می کنیم پاسدار ارزش های شهدا و مردم هستیم.


این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: به غیر از ماموریت های ذاتی و خدمتگزاری که برعهده ماست، در راس همه آنها ما باید پاسدار ارزش های انقلاب و منویات حضرت امام و مقام معظم رهبری باشیم.


وی با بیان اینکه کشور ما امن و امان است عنوان کرد: نیروهای مسلح و نیروی انتظامی باید آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات سیاسی اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سایبری را داشته باشند. ما بحران های زیادی را پشت سر گذاشته ایم و آمادگی کافی برای مقابله با تهدیدات و چالش ها را در سراسر کشور داریم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب