دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1394 - 12:12
در گفت‌وگو با آنا

کیانوش رستمی: مسابقات جهانی بچه بازی نیست/ گرفتن سهمیه المپیک کار سختی است

ملی‌پوش وزنه‌برداری گفت: مبارزه برای کسب مدال طلا را دوست دارم. هرچه حریفان قوی‌تر باشند، ارزش مدالم بالاتر می‌رود.
کد خبر : 40070

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،در شرایطی اردوهای آماده سازی تیم ملی وزنه‌برداری در تهران در حال برگزاری است که ملی پوشان با تصمیم کادر فنی برای رسیدن به آمادگی بیشتر جهت شرکت در مسابقات جهانی هیوستون آمریکا که حکم مسابقات انتخابی المپیک را هم دارد می‌توانند در مسابقات لیگ وزنه برداری شرکت کنند.


کیانوش رستمی وزنه‌بردار تیم ذوب‌آهن اصفهان درباره رقابت‌های این فصل لیگ وزنه‌برداری به خبرنگار ورزشی آنا، گفت:« امسال با تدبیر رییس فدراسیون شاهد این هستیم که رقابت‌ها با نظم بیشتری شروع شده و برنامه ریزی مناسبی دارد. برگزاری مسابقات لیگ در تهران باعث شده تا بچه‌ها اردوی تیم ملی را ترک نکنند و به خاطر انجام مسابقه خود از تهران تا اصفهان نروند. طی کردن چنین مسافتی آن هم رفت و برگشت باعث خستگی‌مان می‌شد و مانع جدی در روند آماده‌سازی جهت حضور در رقابت‌های جهانی بود. امیدوارم انجام مرتب لیگ کمک کند تا استعدادهای بیشتری در کشور شناسایی شوند.»


وی در خصوص اهمیت مسابقات جهانی آمریکا اظهار داشت:« زمان کمی تا شروع این رقابت‌ها باقی مانده است. ما دو ماه بیشتر زمان نداریم و باید استفاده کامل را از این فرصت ببریم تا با آمادگی کامل راهی آمریکا شویم. در این مدت که گذشته تمرینات بسیار خوبی انجام دادم و به رکوردهای مدنظرم رسیده‌ام. تلاشم این است که اگر شد حتی به وزنه‌های بالاتر از رکورد قبلی‌ام نیز حمله کنم. شکر خدا مصدومیت خاصی ندارم و توانایی این را دارم که بتوانم به مدال طلای مسابقات دست یابم.»


وزنه‌بردار ملی‌پوش کشورمان در خصوص اردوهای تیم ملی که در شهرهای مختلف برگزار شد، بیان داشت:« یکی از تصمیمات درستی بود که برای پیشرفت اعضای تیم‌ملی انجام شد. ما به خاطر شرایط آب‌و هوایی که در بهار و تابستان داشتیم هر ماه در شهری که از شهر قبلی شرایط مساعدتری داشت، تمرین می‌کردیم تا ضمن بالا رفتن روحیه بچه‌ها که به خاطر تنوع سفر ایجاد می‌شد از لحاظ تنفسی هم ورزشکاری دچار مشکل نمی‌شد و سلامت تمامی ملی‌پوشان حفظ می‌شد.»


رستمی در مورد گرفتن تست دوپینگ توسط نمایندگان وادا، عنوان کرد:« در چند ماه گذشته که شاهد چنین اتفاقی نبودیم. معمولا نمایندگان کمیته جهانی و کمیته ملی مبارزه با دوپینگ به صورت ناگهانی سر تمرینات حاضر می‌شوند تا ورزشکاران را غافلگیر کنند. تصمیمی که کاملا درست است و احتمالا پیش از شروع رقابت‌های جهانی آمریکا رخ خواهد داد.»


وی در مورد مهم‌ترین رقبایش در مسابقات جهانی آمریکا، تصریح کرد:« قطعا نفراتی که از روسیه، بلاروس، چین، ازبکستان و بلغارستان در این رقابت‌ها روی تخته می‌روند، جدی‌ترین حریفانم برای گرفتن مدال طلا هستند. در مسابقات سال گذشته 178 کیلوگرم در یک ضرب،213کیلوگرم در دوضرب و با مجموع391کیلوگرم طلا گرفتم .من نباید این امید را داشته باشم که با تکرار رکورد سال گذشته‌ام می توانم مدال بگیرم ، چرا که ممکن است یکی از همین رقبایم وزنه بالاتری را بالای سر ببرد. به همین خاطر کسب سهمیه المپیک کار سختی است. چون رقابت شدیدی بین وزنه‌برداران وجود دارد.مسابقات جهانی بچه بازی نیست و باید با آمادگی بالای صد در صد در یان رقابت‌ها شرکت کرد تا به موفقیت رسید. البته من این رقابت را دوست دارم و خوشحالم که وزنه‌برداران سراسر جهان برای موفقیت تلاش می‌کند. کسب مدال طلا در چنین شرایطی ارزش بیشتری دارد.»


رستمی درباره پاداش 10 میلیونی کمیته ملی المپیک و اینکه فدراسیون وزنه‌برداری نیز پاداشی برای کسانی که سهمیه المپیک را می‌گیرند در نظر گرفته یا خیر، بیان کرد:« فدراسیون که هنوز قولی مبنی بر دادن پاداش نداده است اما جا دارد از کمیته ملی المپیک تشکر کنم که این دوره برخلاف دوره‌های قبل شرایطی را فراهم کردند که ورزشکاران انگیزه دوچندانی برای حضور در المپیک داشته باشند.»


وی در پایان گفت:« البته دوره‌های قبل هم مبلغی به ورزشکاران کمک می‌شد که در قالب هزینه سفر پیش از اعزام به مسابقات در اختیار ورزشکاران قرار می‌گرفت. کاری به مبلغ این پاداش ندارم اما همین که بلافاصله پس از کسب سهمیه داده می‌شود، امید فراوانی به کسب که ورودی المپیک را به دست آورده، می‌دهد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته