دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1398 - 08:20
سمیع‌زاده در گفتگو با آنا:

شناگران ایران در حال پیشرفت هستند

مدیر فنی تیم ملی شنا گفت: شناگران ایران با تلاشی که می‌کنند هر روز در حال پیشرفت هستند و می‌توانند سهمیه المپیک بگیرند.
کد خبر : 400666

به گزارش خبرنگار حوزه شنای گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سه شناگر ایران در مسابقات بین‌المللی کرواسی شرکت کردند تا موفق به کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان و المپیک 2020 توکیو شوند که در این میان موفقیتی برای المپیک حاصل نشد اما دو سهمیه رقابت‌های جهانی به دست آمد. ضمن اینکه شناگران کشورمان موفق شدند رکوردهای ملی را جابه‌جا کنند.


محسن سمیع‌زاده در خصوص عملکرد شناگران ایران در مسابقات کرواسی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: مهم‌ترین هدف ما از حضور در این رقابت‌ها کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان در کره جنوبی بود. اولین رکوردگیری از شناگران 14 اسفند 97 در استخر آزادی انجام شد که در ماده 50 متر بنیامین قره حسنلو موفق شد رکورد 22.90 را ثبت کند. بعدازآن در دو رویداد بین‌المللی که اولی مسابقات مالزی و دومی کرواسی بود، شرکت کردند.


وی افزود: سطح‌بندی مسابقات شنا به‌گونه‌ای است که باید 6 ماه طول بکشد تا رکوردهای شناگران تغییر کند و به ورودی المپیک نزدیک شود. در مسابقات کرواسی بچه‌ها عملکرد خوبی داشتند و بهترین رکوردی که ثبت شد توسط علیرضا یاوری بود که توانست رکورد 200 متر آزاد را نزدیک به دو ثانیه کاهش دهد. این موضوع باعث شد تا یاوری به همراه مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو و سینا غلامپور چهار شناگری باشند که به حضور آن‌ها در المپیک امیدوار باشیم.


مدیر فنی تیم ملی شنا افزود: اگر بتوانیم در چند میدان بین‌المللی بچه‌ها را به میدان بفرستیم کسب ورودی المپیک محتمل است. البته وظیفه داریم نقاط ضعف فنی شناگران را مرحله‌به‌مرحله کم کنیم تا بچه‌ها بتوانند در میادین بین‌المللی با دست‌پر از استخر خارج شوند. فراموش نکنیم کسب مدال نقره انصاری در مسابقات کرواسی و رتبه‌های چهارم بچه‌ها نتایجی قابل‌قبول است چراکه آن‌ها با شناگران اروپایی مسابقه دادند و جای هیچ‌گونه خطایی نداشتند.


وی در خصوص مسابقات بعدی ملی‌پوشان شنا گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته مسابقات انتخابی جوانان را داریم که در آنجا از شناگران رکوردگیری می‌شود و از ملی‌پوشان شنای کشور نیز رکورد می‌گیریم تا دو نفر برتر برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در کره جنوبی که آخر این ماه برگزار می‌شوند، مشخص شوند. همچنین مسابقات جوانان جهان را پیش رو داریم و پس‌ازآن چند رقابت مهم برای کسب سهمیه المپیک وجود دارد که تا دو هفته دیگر فهرست آن مسابقات در اختیار فدراسیون شنا قرار می‌گیرد تا منابع مالی برای آن رقابت‌ها تعیین شود.


سمیع‌زاده در مورد اینکه چقدر امید دارد تا علاوه بر چهار نفر فعلی که شانس حضور در المپیک را دارند، نفرات دیگری نیز به تیم ملی شنا اضافه شوند، گفت: ساختار جدیدی که فدراسیون شنا دارد، به همه شناگران این انگیزه را داده تا بتوانند خود را به مسابقات کسب سهمیه برسانند. من معتقدم حداقل دو نفر دیگر می‌توانند به نفراتی که شانس حضور در المپیک را دارند اضافه شوند. رکوردهایی که شناگران ثبت می‌کنند، عامل اصلی حضور آن‌ها در المپیک خواهد بود.


وی در خصوص اینکه تا چه اندازه می‌توان به کسب سهمیه المپیک از سوی شناگران ایران امیدوار بود، اظهار کرد: شناگران ایران روزبه‌روز در حال پیشرفت هستند. نباید فشار روانی به آن‌ها وارد کرد. بچه‌ها باید بدون استرس شنا کنند. رکوردهایی که یاوری، انصاری و قره حسنلو در کرواسی ثبت کردند، قابل‌قبول است اما جا دارد که بهتر از این شود تا سهمیه المپیک توکیو حاصل شود.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته