دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رمضانی در گفتگو با آنا:

مهارت‌های شغلی در پایگاه‌های تابستانی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: مهارت‌های شغلی در پایگاه‌های تابستانی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
کد خبر : 400649
1397060315040756615147864.jpg

علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: آموزش و پرورش برای تابستان دانش‌آموزان و اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌هایی را ترتیب داده و امسال برنامه‌های متنوعی را در زمینه مهارت‌آموزی دانشی تدارک دیده است.


وی افزود: امسال پایگاه‌های تابستانی مدارس در کانون‌های فرهنگی تربیتی، مدارس، دارالقرآن‌ها و پایگاه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی با هدف آماده‌سازی برای کارآفرینی و اشتغال و رونق تولید برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امسال بسته‌های متنوعی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌شده است که دانش‌آموزان می‌توانند بر اساس علاقه این بسته‌ها را انتخاب و مهارت‌آموزی کنند.


رمضانی به فعالیت 30 هزار پایگاه تابستانی اشاره کرد. افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بیش از 4 میلیون نفر می‌توانند در این پایگاه‌ها شرکت کنند و از خدمات این پایگاه‌ها استفاده کنند.


وی به جشنواره فرهنگی و هنری سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت:‌ بیش از 10 میلیون نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند که برگزیدگان آن مشخص شد و امسال اردوگاه شهید باهنر میزبان جشنواره پایانی این مسابقات است.


مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال بحث نشاط دانش‌آموزان نیز در این پایگاه‌ها دنبال می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌های متنوعی را در حوزه مطالعه و کتاب و ایجاد نشاط دانش‌آموزان برگزار می‌کند.


رمضانی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان تا هفتم تیرماه زمان برای ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی دارند عنوان کرد: پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان می‌توانند به مدت هفت هفته در برنامه‌های متنوع پایگاه‌های تابستان شرکت کنند.


وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که این برنامه دنبال می‌کند این است که در مدت برگزاری این کلاس‌ها شورونشاط در دانش‌آموزان افزایش‌یافته و در کنار کسب مهارت با روحیه بالا سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.


مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با انتخاب مهارت دانش‌آموزان وارد حوزه شغلی جدیدی می‌شوند و اگر سازمان فنی و حرفه‌ای در این زمینه به ما کمک کند و به دانش‌آموزان گواهینامه مهارتی دهد، دانش‌آموزان با اشتیاق بیشتری در این کلاس‌ها حاضر می‌شوند.


انتهای پیام/4087/4076/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: علی رمضانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته