دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1398 - 14:16
مسئول بسیج دانشجویی کشور:

ویژگی مشترک طلاب و دانشجویان اتصال به علم است

مسئول بسیج دانشجویی کشور تربیت نیروی متخصص و تولید علم را در رأس مأموریت‌های بسیج دانشجویی برشمرد و گفت: ویژگی مشترک طلاب و دانشجویان اتصال آنان به نهاد علم است.
کد خبر : 400620
image_2019_6_25-8_22_49_335_eAv.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، محمدجواد نیک‌روش صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید بسیج دانشجویی استان بوشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به سابقه بیش از 30 سال بسیج دانشجویی و سالروز تأسیس این تشکل مقدس دانشجویی در دوم آذرماه سال 1367 گفت: بسیج دانشجویی به فرمان امام راحل(ره) در واپسین روزهای عمر پربرکت ایشان تأسیس شد.


وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند باید هسته‌های مقاومت توسط بسیجیان در سراسر کشور راه بیفتد، عنوان کرد: امام مخاطب خود را طلاب و دانشجویان قرار دادند و تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب را یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها دانستند.


مسئول بسیج دانشجویی کشور با اشاره به جایگاه تاریخی بسیج دانشجویی در پیام امام(ره)، تصریح کرد: ویژگی مشترک طلاب و دانشجویان اتصال آنان به نهاد علم است.


نیک‌روش ادامه داد: امام خمینی(ره) دانشگاه را مبدأ همه تحولات معرفی کرده‌اند و سیر در سه دهه رهبری داهیانه و توجه مقام معظم رهبری به جامعه دانشگاهی، نخبگان، دانشجویان و استادان با برگزاری دیدارهای مستمر سالانه به‌خوبی مشخص است که نشان از اهمیت نهاد علم در کشور دارد.


وی با تأکید بر دو کارکرد مهم نهاد علم، اظهار کرد: تربیت نیروی متخصص و تولید علم و دانش برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی از کارکردهای مهم نهاد علم بوده که در رأس مأموریت‌های بسیج دانشجویی قرار دارد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته