دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1398 - 11:51
به دلیل شرایط ناعادلانه؛

ترامپ در اندیشه خروج از معاهده امنیتی با ژاپن است

رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خصوصی افراد مورد اعتماد خود، از خروج کشورش از معاهده امنیتی با ژاپن به دلیل شرایط ناعادلانه آن سخن به میان آورد.
کد خبر : 400570
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بلومبرگ، دونالد ترامپ برای خروج از پیمان صلح با ژاپن موسوم به «معاهده حفظ امنیت میان ژاپن و آمریکا» که 6 دهه قدمت دارد، با افراد مورد اعتماد خود گفتگو کرده است.


بر اساس این گزارش به نقل از افرادی که نخواستند نامشان فاش شود، رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که این پیمان پسا جنگ جهانی دوم ناعادلانه است. بااین‌حال، مقامات کاخ سفید می‌گویند که خروج ترامپ از این پیمان بسیار بعید است و مستأجر کاخ سفید نیز گفته است که هیچ گامی در این راستا برنداشته است.


بلومبرگ همچنین گزارش داد درحالی‌که رئیس‌جمهور آمریکا حامی شعار «اول آمریکا» ست، وی قبلاً در مکالمات خصوصی گفته بود که او از حمایت ژاپن برخوردار و مایل است که روابط متقابل واشنگتن - توکیو بیشتر باشد.


علاوه بر این، ترامپ در اندیشه دریافت خسارت از ژاپن بابت انتقال نظامیان آمریکایی از پایگاه اوکیناواست. مشاوران وی به او گفته‌اند که اقدام ژاپن برای جابجایی نیروهای آمریکایی از پایگاه اوکیناوای ژاپن را «غصب زمین» در نظر بگیرد. این پایگاه پس از تجاوز سه نظامی آمریکایی به یک دختر 12 ساله در سال 1995، مورد نفرت مردم ساکن این جزیره قرار داشته است. ازاین‌رو، دولت ژاپن سال گذشته تصمیم گرفت که یک پایگاه جدید بسازد و سربازان آمریکایی را به آنجا منتقل کند. کاخ سفید هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده است.


به گزارش آنا، بر اساس «معاهده حفظ امنیت میان ژاپن و آمریکا»، ژاپن به نیروهای نظامی آمریکا پایگاه و تسهیلات استقرار در این کشور و یا نزدیک آن ارائه کرده و آمریکا هم متعهد به دفاع از ژاپن در مقابل تهدیدات و حملات نظامی شده است. به‌بیان‌دیگر، ژاپن با در اختیار قرار دادن پایگاه و متعهد شدن به پرداخت هزینه استقرار نیروهای ارتش تروریستی آمریکا، خود را تحت امنیت چتر حفاظتی کاخ سفید قرار داده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته