دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1398 - 11:48
با موافقت نمایندگان مجلس؛

انتشار پرونده اموال نامشروع با مجوز رئیس قوه قضائیه امکان‌پذیر است

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انتشار جریان رسیدگی و گزارش پرونده اموال نامشروع به درخواست دادستان کل کشور و با موافقت رئیس قوه‌قضائیه امکان‌پذیر است.
کد خبر : 400564
_MID0192.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح یک‌فوریتی اعاده اموال نامشروع و اجرای اصل 49 قانون اساسی ماده 10 این طرح را بررسی و تصویب کردند.


طی این ماده؛ انتشار جریان رسیدگی و گزارش پرونده موضوع این بحث که متضمن افشای مشخصات فرد باشد در صورتی که به عللی از قبیل خدشه‌دار شدن وجدان جمعی یا حفظ نظم عمومی جامعه ضرورت یابد، به درخواست دادستان کل کشور و موافقت رئیس قوه قضائیه امکان‌پذیر است.


قوه قضائیه موظف است حداقل هر سال یک بار علاوه بر گزارش مشروح به مجلس گزارش اجرای احکام مقرر در این بخش را به اطلاع عموم مردم برساند.


این ماده با 127 رأی موافق 17 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن تصویب شد.


انتهای پیام/4034/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
۰
راه حل ایستادگی ، مقاومت و درخواست مردم در گام دوم انقلاب و کشور :
می بایستی تمامی آقازاده ها،اقوام و خانوداه های منافق خیانتکار فاسد،اختلاسگر و رانت خوار ظالم در حق ملت ، مردم ،انقلاب و نظام در طول این ۳ دهه بعد از جنگ تحمیلی از سوی صدام جنایتکار در صورت حضور در مسند قدرت ،پایین آورده شده، عادلانه ، علنی و بدون هیچ گونه تبعیض ،بی عدالتی، ملاحظه و مصلحت اندیشی کلیشه ای محاکمه شوند. تا اعتماد مردم ترمیم گردیده ، پشتوانه و حمایت مردمی نظام احیا شده و ارزش ها و باورهای دینی-سیاسی-اجتماعی نظام، منجمله عفاف و حجاب را ارزش ها و باورهای خود بدانند.
هلدینگ شایسته